Administratör

Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund i Borås, Ulricehamn, Mark eller i hela Sverige

Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund (SÄRF) är ett kommunalförbund som ansvarar för räddningstjänsten i sex kommuner: Bollebygd, Borås, Mark, Svenljunga, Tranemo och Ulricehamn. Förbundet har 24 brandstationer strategiskt belägna i de olika kommunerna. Antalet anställda uppgår till ca 500, varav huvuddelen är operativ personal. Förbundets huvudkontor finns i Borås.
Vi söker nu en
ADMINISTRATÖR
Arbetet
Tjänsten är placerad inom vår administrativa stab som ger stöd och specialistkunskaper till verksamheten inom administration, ekonomi, personal, lön, information och IT.
Arbetet i denna tjänst innebär kontroll av löneunderlag och rapportering i vårt lönesystem Hogia samt registrering av utbildningar i Hogias kompetensregister. Du kommer även att administrera läkarundersökningar för vår operativa personal vilket innebär planering, bokning av tider, registrering m m. En annan viktig del är att vara behjälplig till ekonomihandläggaren för arbete inom kund- och leverantörsreskontra och att bistå övrig personal inom staben med administrativa uppgifter.

Publiceringsdatum
2011-11-17

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant administrativ utbildning, lägst på gymnasienivå, och har arbetat några år med administrativa uppgifter inom lön, personal och/eller ekonomi. Vi förutsätter att du har god datavana med kunskaper i Office paketet.
Du ska kunna arbeta självständigt och strukturerat, vara mån om ordning och reda och flexibel i att hjälpa till där det behövs. Det är även viktigt att du trivs i ett arbete med mycket person-kontakter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du ska ha körkort B.
Förutsättningar
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde snarast. Tjänsten kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Arbetstiden är dagtid måndag-fredag med flextid. Du kommer normalt att ha din arbetsplats vid brandstationen i Borås men arbetet kan vid behov även förläggas till brandstationen i Skene. Ange gärna dina löneanspråk i ansökan.
Information
Kontakta gärna personalsekreterare Susanne Kling tel: 033-172903 eller lönehandläggare Birgitta Andersson tel: 033-172902. Se även vår hemsida www.serf.se
Facklig företrädare för Vision Börje Claesson tel: 033-172932.
Vår ambition är att spegla samhället bättre genom en jämnare könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald hos vår personal.
Välkommen med din ansökan senast 2011-12-01 till
Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund, Olovsholmsgatan 12, 506 34 BORÅS
eller via e-post till serf@serf.se

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-01
Ansökan kan skickas till e-postadress: serf@serf.se

Kontakt
Susanne Kling, Personalsekreterare, 033-172903 (direktnr)
Birgitta Andersson, Lönehandläggare, 033-172902 (direktnr)

Facklig kontakt
Börje Claesson, Vision, 033-172932 (direktnr)

Företag
Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund

Adress
Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund
Olovsholmsgatan 12
50634 Borås

Kontorsadress
Olovsholmsgatan 12
Borås

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 033-172900
Faxnummer: 033-172925

Jobbnummer
1081733

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund: