Administrativt extrajobb inom överförmyndarenheten

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga - det är vår vision! Demokrati och medborgarservices uppdrag är att underlätta för boende, besökare och företagare när de ska kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar stadens service. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar e-tjänster, ger metodstöd för serviceutveckling och samordnar och utvecklar externa digitala kanaler. Vi driver stadens medborgarkontor och tillsammans med andra aktörer arbetar vi för att öka medborgares möjligheter till delaktighet och inflytande i demokratiska processer. Vi ansvarar för samordningen av Göteborg Stads medborgarvittnen. Vi erbjuder konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning och arbetar för mer hållbara konsumtionsmönster. Dessutom ansvarar vi för stadens överförmyndarverksamhet samt Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. På vår förvaltning är vi drygt 200 medarbetare.

Publiceringsdatum
2023-09-13

Arbetsuppgifter
Vill du ha ett meningsfullt extrajobb vid sidan av studierna och se till att samhällets mest utsatta får sina rättigheter tillgodosedda? Vi på överförmyndarenheten söker timanställda för att hjälpa till med granskning av årsräkningar.

Överförmyndarenheten är en kommunal tillsynsmyndighet som utreder behov av god man eller förvaltare för människor och utövar tillsyn över gode män, förvaltare och förmyndare. Här arbetar handläggare, samordnare, jurist och enhetschef, totalt 26 medarbetare.

I ditt arbete kommer du att stötta handläggare med granskning av årsredovisningar från gode män, förvaltare och förmyndare och beslut om arvode. Du är stöd i arbetet med att kontrollera att den gode mannen eller förvaltaren utfört sitt uppdrag på rätt sätt och att nödvändiga samtycken från överförmyndaren finns.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är intresserad av ett administrativt extrajobb, förslagsvis vid sidan av dina studier på högskola eller universitet. Tidigare erfarenhet av redovisning eller arbete hos överförmyndare ser vi som positivt men är inget krav.

Som person är du flexibel och noggrann. Du är strukturerad med en känsla för siffror och du har en god allmänkunskap om privatekonomi. Du kommer att ha mycket kontakt med människor så det är viktigt att du är kommunikativ. Du bör också ha en förståelse för vad det innebär för en person att behöva stöd i sin vardag. Att du har ett gott bemötande och visar respekt för dem du möter i din roll ser vi som självklart.

Tjänsterna är timanställningar och du behöver kunna vara tillgänglig för arbete motsvarande minst 25 procent upp till halvtid under perioden 2023-11-012024-06-15, eventuellt längre.

ÖVRIGT
Vi vill att vår förvaltning ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.

Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C153091".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Demokrati och medborgarservice

Kontakt
T.f. Enhetschef
Ann-Sofie Ekman
031-368 09 18

Jobbnummer
8109955

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: