Administrativa avdelningen söker en kvalitetssamordnare

Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Socialstyrelsen är den nationella myndigheten för hälso- och sjukvården samt socialtjänsten i landet. Säkerhet, kvalitet och kunskap är ledorden för Socialstyrelsens arbete. Vi verkar för god hälsa, social välfärd samt vård och omsorg av hög kvalitet på lika villkor för hela befolkningen. Den Administrativa avdelningen ger stöd och service till Socialstyrelsens verksamhet och är verksledningens stabsfunktion i administrativa och verksövergripande frågor. Avdelningens fem enheter ansvarar för frågor som rör ekonomi, personal, IT-stöd, intern service samt registratur. På avdelningen arbetar idag ca 100 personer.

 Vi söker dig som vill

• vara stöd i framtagande av process- och rutinbeskrivningar samt samordna enheternas arbete så att dessa håller samma nivå
• arbeta praktiskt med kvalitetsarbetet inom avdelningen
• fungera som ett stöd vid vissa typer av utredningsarbete inomavdelningen
• genomföra vissa typer av självständigt utredningsarbete på uppdrag av avdelningschef
• delta i enhetsöverskridande projekt

Kvalifikationskrav

• vi söker dig med akademisk utbildning inom ekonomi

Det är dessutom meriterande om du har

• erfarenhet av kvalitetsarbete
• erfarenhet av att kartlägga, utveckla och följa upp processer
• erfarenhet av att arbeta med ledningssystem för områdena kvalitet, arbetsmiljö, miljö och informationssäkerhet. t ex enligt gällande ISO-standarder
• kunskap om statlig verksamhet/statlig styrning

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och förutsätter att du har god samarbetsförmåga, är noggrann, driven och kan se helheten.

Anställningsinformation
Anställningen är en visstidsanställning tom 2013-02-28, heltid med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir utredare.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se.

Sista ansökningsdag är 2012-08-31. Ansök genom att trycka på knappen nedan.  Ange diarienummer 211-41595/2011.
Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Publiceringsdatum
2012-08-08

Kontakt
Tomas Hedlund

Avdelningschef

075-247 30 70

Cristina Nygren

Personalspecialist

075-247 40 47

Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Allmän visstidsanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm

Jobbnummer
1308862

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: