Administrativ- och kvalitetskoordinator till Vingmed

Perido AB / Administratörsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Järfälla, Sundbyberg, Upplands Väsby, Solna, Täby eller i hela Sverige

Har du intresse av inköp, kvalitetsarbete och serviceärendehantering? Har du tidigare erfarenhet av orderhantering och en fallenhet för administrativa uppgifter? Då är du rätt person för uppdraget!

Publiceringsdatum
2020-01-31

Beskrivning
Perido söker nu en administrativ- och kvalitetskoordinator till vår kund Vingmed som levererar kvalificerad medicinteknisk utrustning till svenska sjukhus. Med kontor och systerbolag i Norge, Danmark och Finland är Vingmed-gruppen ett av Nordens största försäljningsbolag inom kardiologi, radiologi, endoskopi, intensivvård, kirurgi, medicinsk IT/Bild och lab. Tjänsten är placerad i Järfälla med goda kommunikationsmöjligheter.
I rollen som administrativ- och kvalitetskoordinator kommer du organisera, prioritera och ansvara för ditt givna ansvarsområde, vilket innebär en nära kontakt med kunder, leverantörer, produktspecialister och servicetekniker. Du har som uppgift att på bästa möjliga sätt planera och koordinera inköp, ansvara över lagerhållning samt effektivisera nuvarande processer. Dessutom kommer du vara delaktig i företagets kvalitetsarbete och driva det arbetet framåt.
Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar bland annat att ansvara för och sköta:
Orderhantering
Inköp
Hantering av serviceärenden
Fakturering
Kvalitetsarbete

Vi ser att du är en person som tidigare har erfarenhet av administrativa uppgifter, har ett intresse för inköp och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du tar egna initiativ och utvecklar processerna och därmed verksamheten. Vidare är du en person med god serviceförmåga, har ett flexibelt förhållningssätt till arbetsmoment och uppgifter samt är en koordinator av rang som trivs bra att arbeta i en miljö med tidvis högt tempo.
Låter detta som uppdraget du väntat på? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
Avslutad gymnasial utbildning
Erfarenhet av kundorder/inköp/serviceärendehantering/kvalitetsarbete
Erfarenhet av affärssystem
Minst 5 års erfarenhet av administration
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, även på engelska
God vana av att analysera statistik i ex. Excel och ta fram rapporter

Meriterande:
Eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp och systemkunskap
Goda kunskaper inom Microsoft Navision 2018
Erfarenhet av att arbeta i kvalitetssystem ex. ISO 9001 gärna i en ansvarig roll

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare där 6 månaders provanställning tillämpas med god chans till överrekrytering hos kund. Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31511 i ämnesraden.
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "31511".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387)
175 43  JÄRFÄLLA

Jobbnummer
5072795

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: