Administrativ support till Schunk Nordiska AB

OnepartnerGroup Sydost AB / Administratörsjobb / Uppvidinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uppvidinge, Växjö, Alvesta, Lessebo, Vetlanda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos OnepartnerGroup Sydost AB i Uppvidinge, Växjö, Alvesta, Lessebo, Vetlanda eller i hela Sverige

Schunk-gruppen är en 100-årig världsomspännande koncern med 60 dotterbolag i 26 länder. Koncernen grundades 1913 i Tyskland och ägs av Ludvig Schunk Stiftung. Koncernens huvudkontor ligger i Gießen utanför Frankfurt. 2016 omsatte Schunk-gruppen över 10 miljarder med fler än 8 000 anställda.
Schunk Nordiska är Schunk-gruppens produktions- och marknadsbolag för den nordiska marknaden. Verksamheten är koncentrerad till småländska Lenhovda nordöst om Växjö där företaget tillverkar och utvecklar kundanpassade applikationer med grafit.

Har du kvalificerad erfarenhet av administrativt stöd och trivs i en central roll med många kontaktytor? Lockas du av att få jobba med marknadsledande produkter i en tjänst med stor variation och ständig utveckling? Då har vi nästa uppdrag för dig! Schunk Nordiska i Lenhovda söker en administrativ support som vill ha en ansvarsfull funktion i vårt team. Du kommer arbeta på kontoret i Lenhovda och rapportera till logistik- och inköpschefen. Tjänsten är tillsvidare på heltid.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administrativ support kommer din vardag att bestå av varierande arbetsuppgifter, men det primära handlar om att bistå kunderna samt interna verksamheten med bästa möjliga service.

Som administrativ support ingår bland annat ansvar för reception, kontorsmaterialinköp, fakturering, backup för kundreskontra och leverantörsreskontra samt inköpsadministration, främst för tradingverksamhet då vi köper in flertalet produkter från övriga bolag inom koncernen. Du har huvudansvaret för vår växel och hjälper till i samband med besök till vårt kontor, samt bistår dina kolleger med planering och bokningar vid resor och events etc. Du ansvarar även för viss rapportering till myndigheter samt allmänna kontorsgöromål.

Som kundsupport deltar du i det dagliga arbetet med kundorderhantering, leveransbesked till kunder och kollegor, offerthantering, främst för tradingverksamhet.

Din profil
Vi söker dig som är en serviceinriktad lagspelare med vilja och förmåga att se behoven och hjälpa till där det behövs, högt som lågt. Du har lätt för att lära dig nya saker och förmåga att kunna se helheten samtidigt som du har öga för detaljer. För att lyckas i rollen är du serviceinriktad och trivs med att ha många interna kontakter där du får vara lyhörd och lösningsorienterad inför dina kollegors behov. Du trivs att arbeta i en dynamisk miljö med periodvis högt tempo där du självständigt tar de initiativ och kontakter som behövs för att kunna ge bästa möjliga service. Som person är du positiv, effektiv och noggrann.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har:
• minst 5 års erfarenhet av administrativ servicetjänst
• fullgjord gymnasieutbildning, med fördel ekonomiskt inriktad
• mycket goda språkkunskaper i engelska och svenska, i tal och skrift
• erfarenhet av dagligt arbete i affärssystem
• grundläggande kunskaper i office-paketet
• god datavana

Meriterande kvalifikationer för tjänsten är:
• erfarenhet av industribranschen
• grundläggande förståelse av ritningar
• grundläggande kunskaper i tyska språket
• erfarenhet av arbete i SAP

Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete där du har stora möjligheter att utvecklas i rollen som administrativ support. Att vi är en internationell och stabil organisation borgar för en trygg framtid för dig som medarbetare.

Din ansökan
Sista ansökningsdatum är den 19 november, men skicka gärna din ansökan redan idag. Detta är en direktanställning hos Schunk Nordiska som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Hördegård på telefonnummer 0470-32 38 39.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-11-01

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-19
Ange följande referens när du ansöker: 5508
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Hördegård 0470-323839

Företag
OnepartnerGroup Sydost AB

Adress
OnepartnerGroup Sydost AB
Storgatan 30
35231 Växjö

Kontorsadress
Storgatan 30

Jobbnummer
3779844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från OnepartnerGroup Sydost AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos OnepartnerGroup Sydost AB: