Administrativ stjärna till internationellt finansbolag - 50%

Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Nu söker Perido en driven administratör för ett uppdrag på 50% till en av våra kunder, ett börsföretag som idag är en av de ledande aktörerna gällande leverans av handel och börsteknologi till bolag i nästan hela världen. Tjänsten är på 50% och du har möjlighet att lägga upp dina dagar så att det passar ditt schema. Det finns även möjlighet att arbeta lite mer under vissa perioder, exempelvis under sommarperioden. Kunden sitter i lokaler i utkanten av Stockholms innerstad.

I denna spännande och utmanade roll kommer du att agera ett administrativt stöd till säljteamet. Ditt specifika ansvar kommer vara att se till att kundens ekonomiavdelning får all nödvändig dokumentation för fakturering i tid. Utöver detta kommer du även att arbeta med:

• Övervaka och granska data för bolagshändelser och förbereda faktureringsunderlag baserat på dess data
• Regelbunden kontakt med affärscontrollers och ekonomiavdelningen
• På längre sikt delta i projekt för att förbättra verksamheten
• Vara behjälplig vid event
• Agera stöd med diverse administrativa uppgifter för säljteamet

Då kunden är ett internationellt företag så är det ett krav att du känner dig helt bekväm med att tala och skriva på engelska.

För att lyckas och trivas i den här rollen ser vi gärna att du har några års erfarenhet av administrativa uppgifter så att du på ett snabbt och självständigt sätt kan ta dig an dina uppgifter. Som person är du orädd och tycker om att ha mycket kontakt, både med intern personal som kunder. Du har ett öga för detaljer och tycker om att komma med egna idéer och förbättringsförslag. Då din roll är att stödja säljteamet är det av största vikt att du är en teamplayer som har förmågan att se till lagets bästa. Är du vår kunds nya administrativa stjärna? Ansök då redan idag!

Publiceringsdatum
2017-02-20

Kravprofil för detta jobb
• Pågående eftergymnasial utbildning eller annan huvudsaklig sysselsättning
• Något års erfarenhet av administrativa uppgifter
• God datorvana
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Detltid (ca 50%), konsultuppdrag till 2018-08-01. Tillträde så snart som möjligt.

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Har du några års erfarenhet av administration och vill ta dig an ett meriterande uppdrag på 50 %? Kanske studerar du ekonomi idag och vill få in en fot på ett stort internationellt finansbolag? Är du en kommunikativ doer som tycker om att samarbeta med andra? Då kan vi ha tjänsten för dig!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 14978CM i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

Varaktighet, arbetstid
40%-60%

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-22
Ange följande referens när du ansöker: 14978CM
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3329219

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: