Administrativ samordnare till utvärderingsavdelningen

Skolverket / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skolverket i Stockholm, Linköping, Göteborg, Lund, Umeå eller i hela Sverige

Skolverkets ansvar är att styra och stödja förskolan, skolan och annan pedagogisk verksamhet. Vi arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är likvärdig och av god kvalitet i en trygg miljö.

Skolverket erbjuder stimulerande arbetsuppgifter i en kunskapsintensiv miljö som utmärks av vår strävan att vara fri från diskriminering. Varje medarbetare ska utifrån sina egna erfarenheter, egenskaper och förutsättningar få möjlighet att växa och därigenom utveckla verksamheten.

Gränslös kunskap och lust att lära - Skolverket visar vägen

Utvärderingsavdelningen ansvarar för nationell uppföljning, Sveriges deltagande i internationella jämförande studier samt nationell utvärdering. Resultatet av arbetet ska synliggöra utfallet av skolväsendets insatser i förhållande till förutsättningar och nationella mål. Resultaten ska presenteras offentligt på ett lättillgängligt sätt så att aktörer på alla nivåer stimuleras till förbättringsåtgärder som kommer barn, unga och vuxna i utbildning tillgodo.

Adminstrativa samordnaren är direkt underställd avdelningschefen. I arbetet som administrativ samordnare ingår att samordna avdelningens samlade administrativa funktioner.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Skolverket tillämpar 6 månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2016-01-25

Dina arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår att:

• samla in och sammanställa underlag till verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning
• samla in och sammanställa underlag till årsredovisningen
• ansvara för kommunikation med avdelningens alla administratörer kring rutiner och IT-system, arbetsbelastning, inventering av gemensamma kompetensutvecklingsinsatser
• bistå avdelningschefen i allehanda administrativa sysslor såsom lokalbokning, resebokning etc
• ansvara för att avdelningens sidor på intranätet är uppdaterade med aktuell, användbar och korrekt information
• ansvara för att kalla till samt föra anteckningar vid avdelningsledningens möten liksom vid avdelningens samverkansmöten
• tillsammans med övriga administrativa samordnare på myndighetens övriga avdelningar samt personalenheten samordna kompetensutveckling, kommunikation och informationsutbyte för myndighetens administratörer
• ansvara för löpande ekonomiadmistration, det vill säga fakturahantering, utlandsbetalningar, hantering av arvodesräkningar, utlägg, reseräkningar, löpande budgetuppföljning samt att ge stöd vid användning av myndighetens ekonomi-och verksamhetsplaneringssystem. Vid behov ger du stöd i ekonomiadministration till övriga adminstrativa funktioner inom avdelningen samt samordnar det administrativa arbetet med andra  avdelningar och med myndighetens administrativa avdelning
• ansvara för personaladministration vilket innebär att ge stöd vid användning av myndighetens personalrapporteringssystem och att ta fram rekryteringshandlingar och personalredogörare för avdelningsledningen
• stödja avdelningens planering och genomförande av interna och externa möten och konferenser

 Kvalifikationer:
 Du har:

• gymnasieutbildning med ekonomisk  inriktning
• flerårig erfarenhet av statlig administration
• goda kunskaper i Office-paketet; Excel, Word och Powerpoint
• goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• vana att arbeta i stora ekonomisystem

 Vi ser det som meriterande om du dessutom har:

• eftergymnasial utbildning, t ex. som redovisningsekonom
• kunskaper om och erfarenhet av arbete i Agresso, Visma, Proceedo, Palasso och Stratsys
• erfarenhet av arbete med webbpubliceringsprogram

Som person är du välorganiserad, strukturerad och målinriktad i ditt dagliga arbete med fokus på att leverera resultat med hög kvalitet. Du är ansvarstagande, noggrann och serviceinriktad. Då arbetet innebär en hel del interna och externa kontakter lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper som social kompetens och god samarbetsförmåga.

Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Ulrika Lindmark (Saco) 08-527 331 53 och Maj Götefelt(OFR/LF) tel. 08-527 334 28.

I denna rekrytering har Skolverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Wennberg, Aministratratör 08-52773329 ulrika.wennberg@skolverket.se

Företag
Skolverket

Adress
Skolverket
Fleminggatan 14
10620 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 14

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2634014

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skolverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skolverket: