Administrativ samordnare/ledningsstöd, Vänerhamn AB

Adecco Sweden AB / Assistentjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Lockas du av ett spännande och utvecklande arbete där din arbetsinsats kommer att vara mycket värdefull för organisationen? Har du erfarenhet av kvalificerad administration? Är du strukturerad och en fena på arbetsprocesser och rutiner? Nu har du chansen!

Publiceringsdatum
2021-09-02

Om tjänsten
I rollen som administrativ samordnare/ledningsstöd kommer du att arbeta tillsammans med VD och bolagets ledningsgrupp. Rollen är bred och dina arbetsuppgifter för dagen kan se olika ut beroende på vad som händer i företaget och vad som är prioriterat just för stunden. Det innebär bland annat: förbereda underlag, göra bokningar, skicka kallelser till möten så som styrelsemöten, skapa presentationer, publicera protokoll, vara behjälplig i ledningens arbete samt ansvara för företagets intranät.

Andra ansvarsområden är att vara VDs och styrelsens sekreterare, administration av sakförsäkringar och viss ekonomihantering. Vid sidan om dagliga löpande arbetsuppgifter kommer du att involveras i, eller självständigt driva olika projekt. Placeringsort är Karlstad och du rapporterar till VD.

Tjänsten som administrativ samordnare/ledningsstöd är en tillsvidareanställning med start omgående.

Om dig
För att vara framgångsrik i rollen är det av stor vikt att du har flera års erfarenhet av en yrkesroll där kvalificerad administration, service och kommunikation är gemensamma nämnare. Självklart har du goda kunskaper i svenska och engelska, i så väl tal som skrift. B-körkort med tillgång till bil erfordras.

Vidare ser vi att du har lätt för att skapa relationer då tjänsten är delvis kommunikations- och informationsinriktad. Du är van och tycker om att arbeta självständigt såväl som att samarbeta med andra. Är du prestigelös, lyhörd, flexibel och seviceinriktad? Stämmer även egenskaperna driven, självgående och kommunikativ in på dig? Då kommer du att trivas här hos oss!

Viktigt för tjänsten är:
• God vana av att föra protokoll.
• Erfarenhet av språklig kontroll och korrekturläsning.
• Erfarenhet av att hantera publiceringsverktyg, inklusive bildredigering för bland annat intranät.
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet samt vana av olika IT och affärssystem.
• Erfarenhet av enklare ekonomiuppgifter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Vänerhamn AB
VÄNERHAMN erbjuder helhetslösningar för transporter och logistik. Som en av Sveriges största hamnaktörer hanterar vi årligen godsvolymer på mer än 3 miljoner ton. Våra anläggningar finns i Karlstad, Kristinehamn, Otterbäcken, Lidköping och Vänersborg. Vi är dessutom verksamma vid Gruvön samt i Åmål, Hällekis och Trollhättan. Välkommen att läsa mer på www.vanerhamn.se

Om ansökan
Tjänsten har start omgående, så vänta inte med din ansökan, då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2021-09-23. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteringskonsulten har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryteringskonsult går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du sedan är en av dem som går vidare kommer du att få en länk till en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, tel 054-771 85 44 eller Sara Pagré tel 054-771 85 47 .
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administrativ samordnare/Ledningsstöd, administration, protokollföring, publiceringsverktyg, VD-sekreterare, Vänerhamn AB, Karlstad, Värmland, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-35438".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
5938081

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: