Administrativ Samordnare Cghrm

Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 38 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Handelshögskolan har, med sina drygt 3 700 helårsstudenter, 500 anställda, 160 internationella partneruniversitet, sina huvudämnen - ekonomi och juridik - och fyra institutioner en unik bredd. Unik är också skolans nära samverkan med näringsliv och offentlig sektor. Handelshögskolan är ackrediterad av EQUIS, AACSB och AMBA och är därmed den enda handelshögskola i Sverige som är Triple Crown-ackrediterad. Företagsekonomiska institutionen är den största institutionen vid fakulteten och bedriver omfattande forskning och utbildning på grund- och avancerad nivå och forskarutbildning inom ämnena företagsekonomi och ekonomisk geografi. Institutionen har drygt 150 anställda varav 25 anställda doktorander. Institutionen är uppdelad i fyra sektioner och har även flera centrumbildningar.

Institutionen söker nu en administrativ samordnare till centrumet CGHRM (Centrum för global HRM). CGHRM är Sveriges och Nordens första centrum för HRM (Human Resource Management). Visionen är att skapa en nationell och på sikt också internationell mötesplats för HRM-frågor för akademi, näringsliv och offentlig sektor. CGHRM är ett samarbete mellan Företagsekonomiska institutionen och Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap. CGHRM har en styrgrupp med två ordförande och två föreståndare som representerar vardera institution, samt ett advisory board med sina partners. Då verksamheten är inne i en expansiv fas behövs nu en administrativ samordnare.

Publiceringsdatum
2018-04-24

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ samordnare kommer du att fungera som "spindel i nätet" gällande de huvudprocesser och events för vilka centret ansvarar. Du skall utgöra en resurs som planerar, samordnar och utvecklar centrats administrativa processer. Som administrativ samordnare är ditt uppdrag att koordinera och till del utföra de ingående administrativa arbetsuppgifterna inom CGHRM. Det innebär ansvar för att upprätta och vidareutveckla CGHRM:s huvudprocesser när det gäller t.ex. utlysning av planeringsbidrag, planering och uppföljning av seminarier, möten i advisory board och styrgrupp, planering av forskarseminarier m.m.

Du kommer även att utföra administrativa arbetsuppgifter som t.ex. inbjudningar till event, bevaka korrespondens, skriva minnesanteckningar, göra beställningar och fakturera, boka resor samt utgöra ett administrativt stöd vid event och konferenser. Du kommer att uppdatera och utveckla CGHRM:s webbplats genom att skriva nyheter, uppdatera webbsidor och eventkalender samt hantera sociala medier. Du kommer att ingå i planeringsgruppen inför den internationella konferens som CGHRM skall anordna 2019.

Tjänsten är en heltidsanställning. Arbetet vid CGHRM kommer att variera i omfattning (ca 50 %) under den aktuella anställningsperioden och den resterande tiden tjänstgör du vid Företagsekonomiska institutionens administrativa avdelning och utför arbetsuppgifter inom personaladministration, bl.a. anställnings- och behörighetsadministration, hantering av praktiska frågor i samband med internationell rekrytering såsom kontakter med Skatteverket, Migrationsverket och relocation firms.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom kommunikation, HR, det samhällsvetenskapliga området eller annat område som har relevans för de aktuella arbetsuppgifterna. Yrkeserfarenhet från arbete som samordnare, koordinator, projektledning eller administratör inom stor organisation är meriterande. Du ska ha goda kunskaper i Office-paketet och vara en van systemanvändare. Erfarenhet av bildredigeringsprogram, administrativa system och webbverktyg är meriterande. Du skall vara utvecklingsorienterad med mycket god samarbetsförmåga. Du skall vara lösningsfokuserad med ett flexibelt arbetssätt samt ha en god förmåga att hålla deadlines. Du skall vara noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du skall ha mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet samt egenskaper såsom engagemang och servicekänsla samt intresse för CGHRM:s huvudområden.

Anställning

Anställningen är en tidsbegränsad anställning, 100 % med placering tills vidare på Företagsekonomiska institutionen. Anställning från juni 2018 (eller enligt överenskommelse), dock längst t.o.m. 31 december 2019.



Information

För fullständig annons och ansökan hänvisas till www.gu.se



Sista ansökningsdag

2018-05-14





Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön. Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs universitet

Adress
Göteborgs universitet
Göteborgs universitet
Box 610
40530 Göteborg

Kontorsadress
Göteborgs universitet
Box 610

Jobbnummer
4104018

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: