Administrativ samordnare Barn- och utbildning - Österåkers Kommun, Österåkers kommun - Ekonomijobb i Österåker
Administrativ samordnare Barn- och utbildning
Österåkers Kommun, Österåkers kommun / Ekonomijobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomijobb i Österåker, Sigtuna, Upplands-Väsby, Upplands Väsby
Visa alla jobb hos Österåkers Kommun, Österåkers kommun i Österåker

Skärgårdskommunen Österåker i södra Roslagen har drygt 38.000 invånare. De allra flesta bor i centralorten Åkersberga som ligger tre mil nordost om Stockholm. Här finns god service och bra kommunikationer med Stockholm.
Kommunen lockar med en härlig boendemiljö, friluftsliv, natur och en levande skärgård. Österåker är en ung kommun med många barnfamiljer och ungdomar.
Österåkers kommun beaktar jämställdhets- och mångfaldsaspekten vid rekrytering.

ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER
Österåkers kommun är en attraktiv skärgårdskommun med stor inflyttning. Verksamheten inom Barn- och utbildningsförvaltningen (förskola, grundskola, särskola, gymnasium, vuxenutbildning m.m.) befinner sig i en stark utvecklingsfas, bl.a. är vi i full färd med att införa en s.k. kundvalsorganisation. Till vårt team på förvaltningen söker vi nu en administrativ samordnare.

Som administrativ samordnare ansvarar du för samordningen av de olika ärendeprocesserna inom förvaltningen. I tjänsten ingår rollen som nämndsekreterare för våra två kundvalsnämnder, Förskolenämnden och Utbildningsnämnden. Nämndsekreterarskapet innebär att du ansvarar för ärendeflöden, remisshantering, allmän beredning inför den politiska behandlingen i nämnden samt administration av dessa. Du ansvarar också för kontinuerlig uppföljning av nämndernas arbete. En viktig uppgift är också att fortsätta utveckla de administrativa rutinerna för ärende- och dokumenthantering. Dessutom fungerar du som övergripande juridiskt stöd till förvaltningen i vilket ingår att vara nämndernas personuppgiftsombud. I tjänsten ingår vidare rollen som förvaltningens redaktör för intranätet.

Publiceringsdatum
2007-12-13

Kvalifikationer
Du ska ha akademisk bakgrund, t ex samhällsvetare eller jurist, och du bör helst ha god kännedom om relevant lagstiftning inom området offentlig förvaltning. Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande liksom erfarenhet av dokumenthantering och sekretess inom offentlig verksamhet.

Du bör även
* ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift
vara noggrann och organiserad
* ha förmåga att arbeta under stress och att hantera flera arbetsuppgifter parallellt
* ha ett serviceinriktat förhållningssätt samt ledaregenskaper för att kunna agera som spindeln i nätet
* ha intresse för att utveckla en verksamhet
* vara utåtriktad och ha god samarbetsförmåga
* ha nära till skratt

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare (Snarast eller efter överenskommelse.)

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: Heltid

Kontakt
Mats Carlsson, förvaltningschef , 08-540 815 23, 073-6252064
Lena Wallin, Utvecklingsledare , 08-540 814 71, 073-6252171
Tina Middleton, Administrativ samordnare , 08-540 810 71

Så ansöker du
Ansök via vår Webb-plats:
http://www.offentligajobb.se/cv/cv/default.aspx?oj=true&EmployerAddID=107001

Sista ansökningsdag 2008-01-08
Ange följande referens när du ansöker: 538
Vi tar emot ansökan via epost: utbildningsnamnden@osteraker.se

Företag
Österåkers Kommun, Österåkers kommun
18486 Åkersberga
Mer information på http://www.osteraker.se

Jobbnummer
76267

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Österåkers Kommun, Österåkers kommun: