Administrativ resurs till tekniskt företag i Kista

Jobzone Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobzone Stockholm i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

OM KUNDEN

Vår kund är världsledande inom elektroniska komponenter.

Huvudkontoret ligger i Montreal och företaget är verksamma på 169 platser i 42 länder. De har ett gott rykte i branschen och de erbjuder enastående service samt utveckling av effektiva, heltäckande supply chain-lösningar.

Företagets framgång bygger till stor del på deras nära samarbete med leverantörer och kunder, i kombination med deras tekniska kompetens.

OM TJÄNSTEN

Till kundens kontor i Kista söker vi nu en tekniskt kunnig och administrativ resurs (säljassistent) som är erfaren i Excel.

Som administrativ resurs kommer du att ha en mycket bred och omväxlande roll med ett stort administrativt ansvar, du kommer att jobba mycket med rapporter av olika slag och rapportera till både Sverige och England.
Du kommer bl.a. att:

- Ta fram rapporter från CRM systemet, förbereda och sammanställa dessa och skicka till olika avdelningar, i Excel eller i PowerPoint.
- Utifrån rapporterna analysera och skapa en förståelse över försäljningssiffrorna.
- Assistera säljteamen efter behov.
- Vara behjälplig i ledningsmöten, förbereda dagordning och inbjudningar, föra anteckningar samt följa upp åtgärdspunkter.
- Samordna frånvaro och rapportera dessa till HR-avdelningen.
- Resekoordinator.
- Underhålla och utveckla företagets intranät.
- Allmänna arbetssysslor för kontoret såsom posthantering, ansvarig över telefonin samt visst ansvar för it-frågor.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH DRIVKRAFTER

Vara en stödjande person för teamet, gällande rapporter mm.
Förmåga att jobba enligt de krav och förväntningar som finns både från interna och externa kunder.
Drivas av att utvecklas i sitt arbete, vara företagsam med nya arbetsuppgifter och ansvarsområden.
Kunna ge och ta emot konstruktiv kritik.
Det är också viktigt att vara/ha:

- Utmärkt kommunikationsförmåga.
- Social kompetens.
- Trivas med att driva flera viktiga sysslor parallellt.
- Vara noggrann och ha hög kvalitet på sitt arbete.
- Datorkunnig, vara flytande i Excel och PowerPoint.
- Förmåga att arbeta efter deadlines.
- Grundtrygg, mogen och förtroendeingivande.
- Sträva efter att ständigt förbättra rutiner.
- Analytisk
- Tydligt kunna anamma och formulera företagets verksamhetsidé och mål.
- Lojal och strikt med företagets sekretesskrav.
- Entusiasmerande.
- Flexibel och anpassningsbar.
- Stresstålig, engagerad, prestigelös, positiv och optimistisk.

Du behöver tala och skriva svenska och engelska obehindrat, koncernspråket är engelska.

Vi ser gärna att du har jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare.

VILLKOR OCH ANSTÄLLNING

Du kommer först att bli anställd av oss på Jobzone Stockholm och uthyrd till vår kund i sex månader, sedan gå över till kund och bli tillsvidareanställd.
Arbetstiderna är normala kontorstider.
Marknadsmässig lön enligt ök.

Intervjuer kommer att ske löpande och vi kommer att tillsätta tjänsten när vi träffat rätt kandidat.

Har du rätt kompetens och erfarenhet samt tycker att tjänsten verkar spännande, sök tjänsten redan idag via länken.

Vid frågor är du välkommen att kontakta mig, Tove Hahnsson 070-77 88 354.

Om Jobzone

Jobzone grundades 2002 och är idag ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Genom våra 50 kontor i Sverige och Norge personalförstärker vi över 2000 kunder per år i olika branscher och befattningar.

Jobzones målsättning är att skapa framgång för individer och organisationer, och vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare! Vår kultur är välkomnande och vi har ett stort engagemang med höga ambitioner.

Självklart är vi auktoriserade, har kollektivavtal, försäkringar, förmåner med mera. Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone och våra kunder!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2017-02-21

Ersättning
Månadslön enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-21
Ange följande referens när du ansöker: 2017/24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tove Hahnsson 0707788354

Företag
Jobzone Stockholm

Adress
Jobzone Stockholm
Arenavägen 47
12177 Johanneshov

Kontorsadress
Arenavägen 47

Jobbnummer
3333279

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobzone Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobzone Stockholm: