Administrativ planerare

Samat Nordic AB / Backofficejobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Samat Nordic AB i Helsingborg, Surahammar, Västerås eller i hela Sverige

Vi söker en administrativ planerare till Helsingborg!
Vi erbjuder
Du kommer ingå i ett motiverat team med 3 härliga kollegor tillsammans med en teamleader som har en bra sammanhållning och har högt i tak. Du kommer få en gedigen introduktion och regelbunden kompetensförsörjning och få möjlighet att växa i din roll. Att må bra är viktigt för oss på Samat och därför erbjuder vi förmåner så som friskvårdsbidrag och rikskort.
Din nya tjänst
I början av din tjänst kommer du huvudsakligen jobba administrativt som sedan kommer gå över till att planera, leda och fördela jobbet till våra chaufförer. I denna tjänst är du spindeln i nätet och jobbar aktivt för att förbättra och utveckla verksamheten tillsammans med våra chaufförer och kunder.
Några arbetsuppgifter är
Administration
Kundrapportering
Lägga in ordrar
Avstämning inför fakturering
Regristrera arbetstider
Registrera avvikelser i E-manager
Schemalägga och bemanna fordon efter förutbestämt behov
Daglig avstämning med kunden, ta emot och godkänna bokning
Bemanna fordon efter kundens behov utan att bryta mot gällande lagar och regler
Attestera arbetstid
Registrering av avikelser mot planering till kund för bulk
Koordinera verkstadsbokningar med kundens fordonsansvarig och transportplanering
Arbeta proaktivt med att ta emot och hantera felanmälan för kundtankar, trailers och dragbilar
Bidra med framåtanda och arbeta för att motivera personalen
Följa upp daglig tillsyn och göra Pree-check på bilarna samt efterlevnaden på PPE(skyddsutrustning)
Telefonbevakning under kvällar och helger

Vem är du?
Vi ser att du är en ödmjuk, lyhörd och positiv person med ett stort engagemang. Du har en god social förmåga som är tydlig gentemot chafförer och en vilja att ge våra kunder en bra och snabb service. Att vara systematisk, noggrann och strukturerad är naturligt för dig. Dina kunskaper inom Office men framför allt Excel är mycket goda och det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av transportbranschen. Vi kommer lägga stor vikt vid rätt personlighet i denna tjänsten.
Dina färdigheter
Erfarenhet av adminitration och schemaläggning
Gymnasiekompetens
Svenska och engelska i tal och skrift
God datorvana av Office


Meriterande färdigheter
Erfarenhet från Åkerinäringen
Erfarenhet av trafikledning- planering
Erfarenhet av arbetsledning
ADR kunskap


Vi ser fram emot att läsa din ansökan, skicka in redan idag då urval sker löpande!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Samat Nordic AB (org.nr 556181-4103), https://www.samat.com/sv/
Landskronavägen 9 (visa karta)
251 06  HELSINGBORG

Jobbnummer
8546070

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Samat Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Samat Nordic AB: