Administrativ medarbetare sökes till receptionen på Kvinnohälsan

Region Östergötland / Receptionistjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Kvinnokliniken i Linköping/Motala arbetar med samtliga verksamhetsgrenar inom kvinnosjukvården; alla former av gynekologisk öppen- och slutenvård med profilering mot högspecialiserad vård, cancerkirurgi, infertilitetsbehandlingar, all typ av obstetrik samt mödravård. Kvinnokliniken i Linköping betjänar patienter i behov av avancerad kvinnosjukvård från hela Sydöstra sjukvårdsregionen.

Kvinnoklinikens sekretariat är ett växande sekretariat som består av läkarsekreterare, kanslister, vårdadministratörer och enhetschef. De flesta enheter är lokaliserade på US men vi har också medarbetare i Motala och i receptionen på kvinnohälsan i Linköping.
Sekretariatets främsta uppgifter är att ansvara för vårdadministrationen i verksamheten, att ge god service till patienter, medarbetare, remittenter och studenter. Arbetet sker i olika IT-system såsom Cosmic, ROS, Obstetrix, Life med flera. Inom gruppen har man till stor del olika arbetsuppgifter då man är knuten till specifika enheter som arbetar efter olika uppdrag. Som led i att utveckla verksamheten, ha en hög kompetens och förstå varandras arbetsuppgifter har man sin huvudplacering mot en enhet och rotaterar till en annan schemalagt eller vid behov.
Vi arbetar aktivt med övertagande av vårdadministrativa arbetsuppgifter som idag utförs av vårdpersonal. Administrationen förändras och utvecklas. Sekretariatet står inför en spännande framtid!

Publiceringsdatum
2017-09-01

Dina arbetsuppgifter
Administrativa medarbetare såsom vårdadministratör, kanslist och läkarsekreterare, ansvarar för receptionen på Kvinnohälsan som är belägen på Torkelbergsgatan i Linköping. Att arbeta på Kvinnohälsan innebär att till stor del arbeta med positiv vård då patienterna till stor del utgörs av gravida kvinnor.

Arbetet innebär mycket kontakt och samarbete med vårdpersonal men framför allt patientkontakt, både i receptionen men också via telefon. Sekreterare bemannar telefon för återbud/ombokningar av gynekologiska cellprovskontroller. Vid telefonkontakter används det regionövergripande systemet CallMe.

Fyra kollegor delar på uppgiften att bemanna receptionen. Öppettiderna på Kvinnohälsan är måndag till torsdag 7.30-18.30 samt fredagar 7.30-16. Arbetstiderna måndag till torsdag är uppdelade i två pass 7-15.30 eller 10.15-18.45. Passen schemalägger gruppen till stor del själva. Det finns två luckor i receptionen som är bemannade i stort sett hela dagen. I receptionen tar man emot, registrerar och hänvisar patienterna rätt. Vid behov bokar man tolk och taxiresor. Man registrerar uppgifter i patientjournalsystemen Cosmic och Obstetrix. Vissa tider under dagen är det högt tryck i receptionen för att sedan bli lite lugnare andra tider.

Skanning, posthantering, beställning av broschyrer, diagnosregistrering är exempel på andra arbetsuppgifter som förekommer dagligen.

Erfarenhet och utbildning
Det är meriterande om du idag arbetar inom Region Östergötland, gärna i en reception. Oavsett vilken yrkeskategori du tillhör i dagsläget så är du välkommen att söka tjänsten. Är du van att arbeta i journalsystemet Cosmic är det positivt. Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift är av stor vikt. Då man möter patienter med både svensk och utländsk härkomst är det meriterande om du har goda kunskaper i fler språk än svenska.

Dina personliga egenskaper
Receptionen är ansiktet utåt, varför det är viktigt att du är serviceinriktad, social och trivs med att arbeta i en reception. Du har ett tydligt och lösningsfokuserat sätt när du kommunicerar med kunder, patienter och kollegor. Du är noggrann och ansvarstagande och kan planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. Du gillar att ha många bollar i luften samtidigt. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att anpassa dig till ändrade förhållanden. Du är intresserad av utvecklings- och förbättringsarbete. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är noggrann och kvalitetsmedveten.

Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst som kanslist på heltid. Anställningen är i Kvinnoklinikens sekretariat som har medarbetare på US, Torkelbergsgatan och i Motala. Tillträde enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Yvonne Oldebring, 010-103 31 64.

Facklig företrädare för Vision är Ann-Christine Svensson, 010-103 29 23.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 14 september 2017. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
x

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Östergötland

Adress
Region Östergötland
x
58185 Linköping

Kontorsadress
x

Jobbnummer
3674150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: