Administrativ Koordinator

Regionservice, Administrativt Centrum, Kompetenscentrum / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regionservice, Administrativt Centrum, Kompetenscentrum i Göteborg

Förvaltningen Regionservice är Västra Götalandsregionens interna serviceleverantör. Vi levererar service inom administration, hjälpmedel, materialförsörjning, lokalvård, måltider, textilförsörjning, vaktmästeri m.m. Genom dialog och ständig utveckling uppfyller vi våra kunders behov av effektiva servicetjänster. Engagerade medarbetare och ledare är en förutsättning för att nå vår vision; att bli Sveriges ledande servicepartner inom vården.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Kompetenscentrum på Regionservice är en intern leverantör av konsulttjänster inom HR, ekonomi, projektledning och verksamhetsutveckling.

Våra kunder och uppdragsgivare finns inom Västra Götalandsregionens region- och förvaltningsledningar. Vår kompetens spänner över många verksamhetsområden.
Kompetenscentrum söker nu en administrativ koordinator som dessutom kan ha egna uppdrag som HR-administratör hos våra kunder. 

Publiceringsdatum
2015-08-03

Dina arbetsuppgifter
Som en av två administrativa koordinatorer är du spindeln i nätet på Kompetenscentrum och din huvudsakliga roll är att vara administrativt stöd för Kompetenscentrums interna arbete, både till enhetschef men också till våra internkonsulter, vilket bla innebär följande arbetsuppgifter:

•  Kundkontakter och samordning av överenskommelser avseende våra uppdrag
•  HR-administration såsom introduktion och avslut av medarbetare, internkontroll inom HR-området, reseräkningar, rapportering av olika slag mm
•  Mötesadministration och koordinering av större möten
•  Ekonomiadministration såsom arbete med tidrapportering inkl systemadministration, fakturahantering och sammanställning av ekonomiska underlag för fakturering och rapportering.
•  Praktiskt arbete och administrativ samordning relaterat till våra arbetsplatser och våra arbetsverktyg
•  Hantering av beställningar, gemensamma dokument, diarieföring och underhåll av våra administrativa rutiner

Tjänsten innebär också, till en mindre del,  en internkonsultroll som HR-administratör i våra kunduppdrag.

Kvalifikationer
Du har minst 3-årig gymnasieutbildning med teoretisk inriktning.  Flerårig erfarenhet av att ha arbetat självständigt, administrativt och serviceinriktat med goda resultat. Kunskaper och erfarenhet från arbete med HR-processer samt god ekonomisk förståelse. Hög datamognad och goda IT-kunskaper. Vana att arbeta i olika IT-system och mycket goda kunskaper inom MS Office. Erfarenhet av Västra Götalandregionens arbetssätt inom HR och ekonomi med tillhörande IT-system är meriterande.

Du har ett serviceinriktat och konsultativt arbetssätt och kan kommunicera tydligt både i tal och skrift. Dina erfarenheter gör att du har utvecklat ett strukturerat och självständigt arbetssätt. Du kan hantera många ärenden samtidigt och är lösningsfokuserad. Vidare är du prestigelös, lyhörd, tar egna initiativ, har lätt för att samarbeta och förmåga att entusiasmera.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-17
Ange följande referens när du ansöker: 2015/3421
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monika Ekström, Enhetschef 0761-360598 (från 5 aug)

Facklig kontakt
Inga-Maja Nilsson Björling, Ledarna 0730-551616
Ingegerd Hermansson, Vision 0734-445330

Företag
Regionservice, Administrativt Centrum, Kompetenscentrum

Adress
Regionservice, Administrativt Centrum, Kompetenscentrum
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad

Kontorsadress
Diariet, Regionens Hus

Jobbnummer
2374903

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regionservice, Administrativt Centrum, Kompetenscentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regionservice, Administrativt Centrum, Kompetenscentrum: