Administrativ handläggare till Serviceenheten

Migrationsverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Sigtuna, Knivsta eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker just nu en administrativ handläggare med placering i Sundbyberg. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

I rollen som administrativ handläggare arbetar du med att leverera service i världsklass till interna medarbetare och externa leverantörer i frågor som bland annat berör lokaler, inköp och behörigheter. Du stimuleras i en roll med många kontaktytor och som präglas av administrativa arbetsuppgifter. Därför ser vi att du är service ut i fingerspetsarna och en administrativ talang.

Du ingår du i serviceenheten vars uppdrag är att ge fullservice till all verksamhet inom Migrationsverket så de kan fokusera på respektive huvuduppdrag. I detta ingår bland annat lokalförsörjning, inköp, kort- och behörighetsadministration, vaktmästeri, IT-support etc. Du kommer i denna roll ingå i det administrativa teamet på enheten.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2017-04-11

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ handläggare vid serviceenheten i Stockholm är du enhetens resurs avseende lokal- och korthantering samt lokalsäkerhetsfrågor. Tillsammans med enhetens lokal, kort, faktura och säkerhetsansvarig ingår du i serviceenhetens administrativa team. Arbetet innebär mycket kontakt och samarbete med övriga medarbetare inom Migrationsverket. Viss kontakt med externa leverantörer förekommer. I övrigt utför du arbetsuppgifter på uppdrag av enhetschefen.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Du har en eftergymnasial utbildning med samhällsvetenskaplig-, beteendevetenskaplig eller ekonomisk inriktning. Alternativt annan inriktning som bedöms relevant för befattningen. Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete samt arbete från en serviceinriktad roll. Du har en mycket god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift på svenska. Du har god kommunikativ förmåga på engelska. Vidare har du goda kunskaper i MS Office samtliga delar samt har B körkort.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av bevakning och brandskydd, lås och larm, kort- och behörighetsadministration och/ eller utrymmes- och lokalplanering sedan tidigare.

Personliga kompetenser
Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och lugn i ditt bemötande. Du är serviceinriktad genom att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. I ditt arbete är du strukturerad genom att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.

Du har en god samarbetsförmåga och kommunicerar med människor på ett lyhört, öppet och smidigt sätt. Du är en person som har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.

Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Arbetstid: Kontorstider
Resor i befattningen: Kan förekomma
Vi tillämpar individuell lönesättning
Placering: Sundbyberg
Tillträde för befattningen: Vi ser gärna att du börjar snarast

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen eller befattningen kan du mejla till ansvarig rekryteringskonsult Linnéa Nilsson på linnea.nilsson@academicwork.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast måndagen den 24 april 2017

I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover som en del i processen.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

I samband med att du registrerar din ansökan, kommer du att få svara på ett antal frågor. Det är viktigt att du fyller i frågorna så utförligt du kan och inte endast hänvisar till CV och personligt brev. Registrerade ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar beaktas inte i lika stor utsträckning som utförliga svar.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Rissneleden 6
17453 Hallonbergen

Kontorsadress
Rissneleden 6

Jobbnummer
3432531

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: