Administrativ handläggare i Nykvarn

Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Nykvarn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Ekerö, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Ekerö, Salem eller i hela Sverige

Vi söker nu en noggrann och effektiv administratör till ett kommunalt uppdrag. Är du tillgänglig omgående och söker en ny utmaning i yrkeslivet är du varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Om uppdraget

Uppdraget som administratör kombinerat med handläggare är till en kommunal enhet som arbetar med utbildning. Vi söker dig som finns tillgänglig för start omgående till och med maj 2024, därefter finns det chans till förlängning. Uppdraget är på heltid 100% med placeringsort i Nykvarn. Efter introduktion finns möjlighet till distansarbete om max 2 dagar i veckan.

Publiceringsdatum
2023-12-27

Arbetsuppgifter
Denna roll innefattar administrativa uppgifter och handläggning inom utbildningskontorets verksamhetsområde. Arbetet sker i stort självständigt, vilket förutsätter att du är självgående och kan driva dina processer framåt. Du samverkar med både interna och externa aktörer, därmed söker vi dig som trivs med att arbeta i en serviceinriktad roll. Rollen innefattar många olika delar och kräver att du har en god förmåga att organisera, prioritera och hålla deadlines.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår är:

• planera och genomföra löpande daglig administration enligt gällande rutiner

• hantering av skolvalet inom grundskola

• ansvar för fakturahantering

• handläggning och administration av skolskjuts, rese- och inackorderingsbidrag

• svara på frågor från vårdnadshavare och andra externa parter

• publicera och uppdatera information på webb

• hantera ansökningar i form av yttrande och godkännande av komvux utifrån hemkommunsuppdraget.

Kvalifikationer
• Grundläggande gymnasieutbildning

• Tidigare arbetslivserfarenhet om minst tre år av likställda administrativa arbetsuppgifter

• Tidigare erfarenhet av handläggning av skolskjutsärende och hantering av skoltaxiärenden

• Arbetat med skolvalsprocesser

• Erfarenhet kring hantering av ärenden som avser resebidrag

• Flytande i svenska i såväl tal som skrift

• Goda kunskaper i Officepaketet

• Tidigare arbetat i diarieföringsststem

Vi söker dig som är flexibel samt van att ta egna initiativ. Du har en hög servicekänsla och trivs i en miljö med många kontaktytor. Att vara noggrann och strukturerad med sinne för ordning och reda är ett måste i denna roll då du kommer att hantera myndighetsutövning och ha många olika arbetsuppgifter som löper parallellt.

Meriterande

• Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter på förvaltningsnivå, alternativ inom skola som skoladministratör och främst inom grundskola

• Tidigare arbetslivserfarenhet av administrativt arbete på en kommunalt styrd organisation

• Erfarenhet utav handläggning av inackorderingstillägg

• Tidigare arbetat med att svara på frågor från vårdnadshavare och andra externa parter och att publicera och uppdatera information på webben.

• Erfarenhet av att ha arbetat i administrativa program såsom Visma ekonomi och faktura, IST Extens/IST Förskola, LEX.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-01-02

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig, jaqueline.shafig@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 175 50 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Jaqueline Shafig
jaqueline.shafig@bemannia.se
072-175 50 00

Jobbnummer
8355487

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: