Administrativ handläggare av projektstöd

Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande i Östersund

Är du ekonom med intresse för regionala utvecklingsfrågor? Då ska du söka tjänsten som granskningshandläggare och bli en del av vårt team inom Område Näringsliv, Regionala utvecklingsförvaltningen.

Region Jämtland Härjedalen vill som arbetsgivare vara en organisation du längtar till och växer i, där hälsan står i fokus. Hos oss finns medarbetare inom många olika yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, kultur och planering av infrastruktur och har som regionalt utvecklingsansvarig aktör i uppdrag att genomföra den regionala tillväxtpolitiken. I detta uppdrag ingår att fördela anslag 1:1 för regionala tillväxtåtgärder. Anslaget kan användas som medfinansiering i projekt eller som företagsstöd.



Publiceringsdatum
2018-03-16

Arbetsuppgifter
I rollen som granskningshandläggare tar du emot och handlägger ansökningar om utbetalning av projektstöd. Projekten drivs av olika aktörer i länet som har fått medfinansiering genom det så kallade 1:1-ansalget. Du kommer att arbeta i ett nationellt ärendehanteringssystem som heter Nyps och ansvara för att granska upparbetade kostnader och ta utbetalningsbeslut utifrån gällande medfinansieringsbeslut, villkor och regelverk. I arbetet har du löpande kontakt med projektägande organisationer och andra medfinansiärer vilket kräver att du trivs i en delvis utåtriktad roll. Du jobbar även nära de handläggare som bereder ansökan om medfinansiering.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning i företagsekonomi på högskolenivå eller annan motsvarande dokumenterad kunskap. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av att arbeta med projektekonomi, antingen i rollen som ekonom i ett projekt eller som granskare anställd av en regionalt utvecklingsansvarig aktör eller annan medfinansiär. Det är meriterande om du har kunskap om de europeiska struktur- och investeringsfonderna och de förordningar och tillämpningar som i stor utsträckning styr vår verksamhet, samt vana av att arbeta i Nyps eller med andra motsvarande ärendehanteringssystem. God datorvana behövs i jobbet. Som person är du strukturerad och noggrann och du tycker om att arbeta med siffor. Då du kommer att ha löpande kontakter med projektägare är det viktigt att du är serviceinriktad och har förmåga att verka för goda relationer även då jobbet ibland kräver att du meddelar strukna kostnader.

Du måste inneha B-körkort.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-02
Ange följande referens när du ansöker: RUN/181/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martina Lundholm martina.lundholm@regionjh.se 070-6969541

Företag
Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande

Adress
Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande
Box 654
83127 Östersund

Kontorsadress
Kyrkgatan 12 Östersund

Jobbnummer
4026478

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande: