Administrativ ekonom till Kontaktpressning i Tyresö

Arena Personal AB / Redovisningsekonomjobb / Tyresö
2013-04-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ ekonom till Kontaktpressning i Tyresö" (publicerad 2013-10-29) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Tyresö, Lidingö, Värmdö, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Tyresö, Lidingö, Värmdö, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Arena Personal AB

Publiceringsdatum
2013-04-10

Om företaget
AB Kontaktpressning är ett företag som arbetar med legotillverkning av kundanpassat kablage och montering av elektronisk utrustning samt försäljning av elmateriel och produktionsutrustning. Våra kunder är i huvudsak den svenska industrin med krav på närhet och kvalitet i kombination av kostnadseffektiv tillverkning. Vi är specialiserade på kablage för signal och telecom samt kablage för datanätverk. Vidare erbjuder vi precisionslödning under mikroskåp. Kontaktpressning har funnit sedan 1965, omsätter totalt 15 miljoner och har 10 anställda på kontoret i Tyresö.

Dina arbetsuppgifter
Har du erfarenhet av att sköta ett mindre bolags ekonomi självständigt samtidigt som du trivs med att arbeta med administration? Är du en prestigelös och ödmjuk person som trivs att arbeta strukturerat och kan tillträda ett nytt jobb inom en månad? Då tror vi att denna tjänst kan vara rätt för dig!

AB Kontaktpressning fortsätter att utvecklas och har därför ett behov av att förstärka sin verksamhet med en ekonom. Vi söker dig som vill ta ett huvudansvar för den löpande redovisningen samtidigt som du kommer arbeta med mycket administration.

Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen innebära att:

• Hantera kund- och leverantörsreskontra samt den löpande bokföringen
• Utfärda fakturor, påminnelser, indrivningsärenden via inkassoföretag och räntefakturor
• Göra avstämningar, periodiseringar och avskrivningar
• Upprätta skattedeklaration och göra månadsbokslut
• Sköta avvikelserapportering och vara kontaktperson för det externa lönekontoret
• Göra löpande uppdateringar på företagets hemsida
• Allmänna kontorsgöromål och administrativa ansvarsområden, t.ex. besvara inkommande samtal, göra inköp av kontorsmaterial, ta fram mallar, texter och policys, underhålla företagets avtalsregister samt föra protokoll vid möten

Profil
Vi söker sig som har gymnasiekompetens och minst två års erfarenhet av en bred ekonomiroll på ett mindre bolag. Du har erfarenhet av att arbeta med hela redovisningsprocessen till och med månadsbokslut, samtidigt som du trivs med att arbeta med administration. Har du erfarenhet från Microsoft Dynamics NAV (Navision) är det en fördel. Har du även erfarenhet av budgetarbete, prognoser och årsbokslut är det meriterande.

Vi värdesätter egenskaper som noggrannhet, ödmjukhet och en positiv attityd. Du är serviceinriktad, ansvarstagande samt trivs med att arbeta självständigt. Eftersom rollen även omfattar kontorsuppgifter söker vi dig som är duktig administratör och trivs med att utveckla processer och rutiner. För att lyckas i rollen är du en van MS Excel-användare samt har goda kunskaper i engelska.

Detta är en heltidstjänst med sex månaders provanställning. För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara tillgänglig inom en månad då tjänsten ska tillträdas i mitten av maj.

I denna rekrytering samarbetar ab Kontaktpressning med Arena Personal. Välkommen med din ansökan snarast möjligt eftersom intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske före sista ansökningsdag. Ange gärna din uppsägningstid. Du ansöker via Arena Personals hemsida där du bifogar ditt CV samt gärna ett personligt brev (registreringsprocessen tar ca 30 sekunder). För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Isabelle Lilja, rekryteringskonsult Arena Personal, på telefonnummer 08-587 117 04.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning. Vi är verksamma över hela landet och har rätt storlek för att leverera de mest komplexa volymuppdragen och är tillräckligt nära marknaden för att hitta unika kompetenser. Vi är din personliga bemanningspartner. Som en del av Aktriva-koncernen, där även Arbetslivsresurs ingår, är vi en komplett HR-partner som erbjuder organisationsutveckling, omställning, rehabilitering, rekrytering och bemanning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-05
Ange följande referens när du ansöker: 911
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Lilja 08-587 117 04

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Box 30117
10425 Stockholm

Jobbnummer
1518364

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: