Administrativ Driftchef

Beans In Cup AB / Ekonomichefsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Beans In Cup AB i Halmstad, Lomma, Jönköping, Örebro, Västerås eller i hela Sverige

Gillar du gott kaffe på jobbet? Har du dessutom en administrativ karriär i ryggen som kompletterats med både resultat- och personalansvar? Då är detta kanske din nästa utmaning. Vi söker en administrativ Driftchef till vårt kontor i Halmstad.
Som Driftchef jobbar du operativt med löpande administrativa arbetsuppgifter, i kombination med lokalt Driftschefsansvar. Det innebär att du ansvarar för enhetens personal och tillhörande resultat. Regionchefen för södra Sverige (Halland, Skåne, Blekinge och Småland) blir din närmaste chef. Regionchefen är även försäljningschef för regionen, vilket innebär att denne sköter den dagliga säljledningen, där två säljare utgår från Halmstad. Vår ekonomifunktion sitter centralt i Solna och sköter den löpande ekonomiadministrationen, men allt övrigt i Halmstad ansvarar du för. I det ingår bland annat inköp, lageradministration, säljadministration, serviceplanering och delegering, samt hantering av inkommande telefonsamtal. Allt detta sköter du i samarbete med en lokal administratör och regionens övriga administratörer.
Då detta är en nykonstruerad roll är möjligheterna att vara med och påverka och bidra till nya anpassade arbetssätt stora - egen erfarenhet av arbete i en föränderlig miljö är därför en bra merit.
I arbetet ingår att själv hantera många kontakter både med kunder, leverantörer och interna kollegor både lokalt och runt om i hela landet. Därför är det viktigt att du trivs i en miljö med många kontaktytor.

Du har flerårig erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter i en kundintensiv vardag. Du har dessutom erfarenhet av personalledning i någon form, med allt vad det innebär i form av möjligheter och utmaningar. Då vår affärsmodell bygger på kontrakt för försäljning, finansiering och service är det naturligtvis en stor fördel om du verkat i liknande miljöer.
Sannolikt har du någon form av eftergymnasial ekonomiutbildning i botten. Det är inget absolut krav, men rollen kräver stor förståelse för hur vår affärsmodell långsiktigt blir framgångsrik även ekonomiskt. Erfarenhet av arbete i olika affärs- och ekonomisystem i kombination med goda kunskaper i Excel är avgörande för att trivas och lyckas i rollen. Har du erfarenhet av systemet Winserv är det extra meriterande.
Som person är det viktigt att du är service- och lösningsinriktad, då en stor del av arbetet innebär kontakter med kunder, kollegor och leverantörer. Den vi söker ska även känna igen sig som både hjälpsam, prestigelös och coachande. God kommunikationsförmåga och en vilja att samarbeta med samtliga delar i vår organisation är andra egenskaper vi söker. Allt detta i ett högt tempo, där arbetsuppgifterna hela tiden varierar. Sammanfattningsvis söker vi en social, kvalitetsmedveten, ansvarsfull, strukturerad och självständig person. Att vi utöver faktisk kompetens och erfarenhet kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i vårt urvalsarbete har du redan förstått.

Vi är ett rikstäckande företag med drygt 200 medarbetare från Kiruna i norr till Malmö i söder. Samtidigt är vi mycket måna om vår lokala profil - att på varje ort utveckla personliga och långsiktiga kundrelationer är en förutsättning för vår fortsatta framgångsresa. Vi säljer, installerar och servar kaffemaskinslösningar till både små och stora företag, med målsättningen att leverera det godaste kaffet på jobbet. Nyligen vann vi det prestigefulla priset "Nordens bästa kaffe på jobbet" vid en tävling arrangerad av Nestlé Professional - en utmärkelse vi är mycket stolta över.
För vår fortsatta expansion behöver vi nu hitta rätt person till denna nyinrättade tjänst vid vår verksamhet i Halmstad.

Varaktighet, arbetstid
Vi erbjuder en tillsvidareanställning som börjar med 6 månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2018-11-01

Ersättning
Utöver en god marknadsmässig lön erbjuder vi bra generella villkor enligt gällande kollektivavtal, samt förmåner såsom friskvård, tipsprovisioner av olika slag, godaste kaffet på jobbet och en skön stämning med siktet på framtiden.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-15
Ange följande referens när du ansöker: Administrativ Driftchef

Kontakt
Stefan Rylander stefan.rylander@beansincup.se
Marcus Skogfeldt marcus.skogfeldt@beansincup.se

Företag
Beans In Cup AB

Adress
Beans In Cup AB
Furuviksringen 3
30244 Halmstad

Kontorsadress
Furuviksringen 3

Jobbnummer
4434282

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Beans In Cup AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Beans In Cup AB: