Administrativ chef

Åklagarmyndigheten / Chefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten i Solna, Stockholm, Sollentuna, Huddinge, Uppsala eller i hela Sverige

ÅM2023-657

Publiceringsdatum
2023-03-03

Arbetsuppgifter
Anställningen är placerad på Västerorts åklagarkammaren. Som administrativ chef blir du ett stöd för kammarchefen i bl.a administrativa frågor och del av kammarens ledningsgrupp. Du ska tillsammans med kammarchefen styra åklagarkammaren mot uppställda mål och skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö. I arbetet ingår att vara närmaste chef för den vice administrativa chefen som i sin tur har personal- och arbetsmiljöansvar för hela eller delar av åklagarkammarens administrativa personal. På åklagarkammaren arbetar ca 70 medarbetare varav drygt 15 arbetar med administration.

I dina arbetsuppgifter ingår:

personal- och arbetsmiljöansvar - att ha ansvar för personalplanering, arbetsmiljöfrågor, löne- och personalrapportering, medarbetar- och lönesamtal m.m.
ansvar för budget och ekonomifrågor, upphandlingsfrågor, inköp enligt gällande avtal, viss diarieföring m.m.
ett övergripande ansvar för kammarens administrativa arbete.
Administrativ chef förväntas skaffa sig kunskap kring sedvanliga administrativa handläggararbetsuppgifter och vara insatt i de system som används på åklagarkammaren.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Du ska ha

gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
väl vitsordad erfarenhet från liknande chefsposition eller erfarenhet som Åklagarmyndigheten bedömer som likvärdig,
god förmåga att sätta dig in i it-system och goda kunskaper i Officepaketet eller motsvarande,
väl vitsordad yrkeserfarenhet från operativ verksamhetsplanering som t.ex. budgetarbete och personalplanering,
svenskt medborgarskap.
Det är meriterande

med akademisk utbildning som Åklagarmyndigheten bedömer som relevant,
med erfarenhet av att leda chefer.
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Åklagarmyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Åklagarmyndigheten och omfattar följande förmågor:

stabilitet
helhetssyn
kommunikationsförmåga
social förmåga
förmåga att nå mål och resultat
förändringsförmåga
Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.

Tester förekommer i rekryteringsprocessen.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 1 800 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.

Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Ansök redan i dag!

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Åklagarmyndigheten (org.nr 202100-0084), http://www.aklagare.se

Kontakt
Pernilla Adolfsson, facklig kontaktperson OFR/S
010-562 58 95

Jobbnummer
7508600

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åklagarmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åklagarmyndigheten: