Administrativ chef - Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen - Ekonomichefsjobb i Stockholm
Administrativ chef
Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen i Stockholm

RK ARKIV OCH BIBLIOTEK
RK Arkiv & Bibliotek är Regeringskansliets gemensamma enhet för frågor om arkiv och bibliotek. Enheten samordnar registrerings- och arkivverksamheten i Regeringskansliet på uppdrag av kansliarkivarien och förvaltningschefen. Enheten medverkar i utvecklingen av informationssystem knutna till enhetens verksamhet. Enheten bemannar och driver ett antal av Regeringskansliets olika registratorskontor och ansvarar även för Regeringskansliets arkiv- och dokumentcenter, centralarkiv och centralbibliotek samt Utrikesdepartementets bibliotek och Rosenbadsbiblioteket. Viss tillsyn, stöd och service ges även till utlandsmyndigheterna i enhetens frågor.
FÖRVALTNINGSAVDELNINGEN
Regeringskansliet består av Statsrådsberedningen, de tolv departementen och Förvaltningsavdelningen och har till uppgift att bereda regeringens ärenden samt i övrigt biträda regeringen och statsråden i deras verksamhet. Regeringskansliet har ca 4 500 anställda. Förvaltningsavdelningen har ca 700 anställda.
Förvaltningsavdelningen ska ge stöd och service åt departementen och kommittéerna i administrativa frågor. Förvaltningsavdelningen leds av förvaltningschefen, som inom Regeringskansliet ansvarar för administrativa frågor och förändringsarbete som rör flera departement eller kommittéer inom flera departements verksamhetsområden. Mer information om Regeringskansliets verksamhet finns på www.regeringen.se
RK ARKIV OCH BIBLIOTEK SÖKER ADMINISTRATIV CHEF
Arbetsuppgifterna innebär utbildning, framförallt kring införandet av ett gemensamt elektroniskt diarieföringssystem på utlandsmyndigheterna och UD samt utvecklingsfrågor, framförallt kopplade till IT-utveckling inom arkiv, dokument-och ärendehantering. Exempel på arbetsuppgifter är:
* planering, samordning och genomförande av utbildningsinsatser
* deltagande i och ledning av projekt
* löpande utvecklingsfrågor kring diarium och arkiv på regeringskansliet och utlandsmyndigheterna.
Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning mot arkivvetenskap. Vidare vill vi att du har:
* erfarenhet av arbete med arkiv-och registreringsfrågor på statlig myndighet
* erfarenhet av arbete med information, utbildning och IT-relaterade arkivfrågor
* mycket goda datakunskaper, med särskild inriktning på digitalt arkiv
* erfarenhet av projektarbete.
Arbetet ställer även krav på mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och engelska. En merit är om du har erfarenhet av arbete inom utrikesförvaltningen eller internationell organisation. Som person är du utåtriktad, samarbetsvillig och flexibel och har ett gott omdöme.
Mer information om arbetsuppgifterna lämnas av Ulrika Grönquist tel: 08- 405 12 86 eller av Kerstin Wahlfort tel: 08-405 37 05 och om anställningsvillkoren i övrigt av personalhandläggare Maria Stein Ymén tel: 08-405 40 37. Antsällningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning, tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Fackliga företrädare är Per Hellman,ST; Anna Malmborg-Ekdahl,SACO, samt Eeva Emani, SEKO. Samtliganås via växeln tel: 08-405 10 00.
Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Välkommen med din ansökan inklusive din meritförteckning senast den 11 maj 2008.Skicka den tillnedanstående adress eller med e-post till jobb@adm.ministry.se . Märk din ansökan med refnr FA2008/737/FAPA. Skicka inga betygskopior- dessa vill vi att du tar med dig om du blir kallad till en intervju.

Publiceringsdatum
2008-04-24

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-05-11
Upplysningar lämnas av:
Maria Stein Ymén
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@adm.ministry.se
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Maria Stein Ymén

Företag
Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen

Adress
Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen
10333 STOCKHOLM

Jobbnummer
201960

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen: