Administrativ assistent till Trygghetsrådet TRS & SOK-stiftelsen

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en van administratör som vill vara med i ett uppbyggnadsskede med utveckling av arbetssätt och administrativa rutiner? Då kan du vara den vi söker!

TRS är en kollektivavtalsstiftelse som erbjuder stöd till omställning och utveckling för individ och verksamhet i de anslutna organisationerna och företagen. Det sker främst genom rådgivning och ekonomiskt stöd utifrån individens och verksamhetens behov och förutsättningar. TRS är unikt bland trygghetsråden i Sverige eftersom man där arbetar både förebyggande med kompetensutveckling och med stöd till uppsagda och tidsbegränsat anställda.

SOK-stiftelsen (Scenkonstens Omställning och Karriärväxling) är en kollektivavtalsstiftelse som bildades 2015. SOK-stiftelsen har i uppdrag att ge aktivt och ekonomiskt stöd till frivillig omställning och karriärväxling. Målgruppen för SOK-stiftelsens verksamhet är dansare, musiker, korister, sångsolister och musikalartister som har arbetat på någon av de 53 institutionsteatrar som omfattas av Omställnings- och karriärväxlingsavtalet.

Hur ser din arbetsdag ut?
Idag arbetar 14 personer på TRS och SOK-stiftelsens kansli, varav 4 personer arbetar med ekonomi och administration. Kontoret ligger på Rehnsgatan i centrala Stockholm. Rollen som administrativ assistent innebär att du kommer att fungera som administrativt stöd till VD och övriga medarbetare tillsammans med ytterligare en person. Rollen innebär många externa kontakter främst via e-post och telefon med klienter/karriärväxlare, organisationer och leverantörer. Många gånger är du den första och enda kontakten med TRS/SOK och det är därför viktigt att kunna vara en ambassadör för verksamheterna. Viktigt är också att kunna bemöta klienter/karriärväxlare på ett ödmjukt och lyhört sätt.

Som administrativ assistent är ditt huvudansvar administration inom ramen för SOK-stiftelsen, men även administrativa uppgifter inom ramen för TRS. Som medarbetare på TRS/SOK bidrar man också till hela verksamhetens utveckling, vilket innebär att det också ingår i rollen att delta i interna arbetsgrupper och projekt. Arbetet innebär vidare varierande arbetsuppgifter som exempelvis:

• Administration av ansökningshandlingar
• Registrera och kontrollera uppgifter i det administrativa stödsystemet
• Registervård
• Göra sammanställningar i excel
• Handlägga ärenden som avser ekonomiskt stöd
• Ta fram statistik
• Hotell-, konferens och resebokningar
• Dokumenthantering, kopiering, inscanning, arkivering
• Posthantering, ta emot telefonsamtal

Vem trivs här?
Vi tror att du som söker har avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning ekonomi, samt några års erfarenhet av liknande administrativ roll. Du som har erfarenhet av Hogia affärs- och lönesystem och erfarenhet av handläggning av ekonomiska ärenden kommer snabbt att komma in i rollen. Du är van att arbeta i Office-paketet samt av att arbeta i medlems- eller ärendehanteringssystem och olika sociala medier. Har du kunskap om arbetsmarknadens parter och ideell sektor eller kulturområdet så är det meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Som person tror vi att du är hjälpsam, flexibel och prestigelös med en professionell framtoning. Du som är serviceinriktad, lyhörd och har förmågan att bemöta människor på ett ödmjukt sätt kommer att trivas. För att ha goda förutsättningar att lyckas i rollen tror vi att du är driven och bra på att organisera och strukturera ditt arbete samt har ett proaktivt arbetssätt. Slutligen ser vi att du tycker om att arbeta med IT-stöd och gärna kommer förbättringsförslag på effektivisering och utveckling av administrativa rutiner och processer.

Är du intresserad?
I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco. Tjänsten är på heltid alternativt 80% och ska tillsättas i augusti. Välkommen med ditt CV och personligt brev så snart som möjligt då vi behandlar ansökningarna löpande.

Vid frågor kontakta gärna rekryteringsansvarig Maria Källås maria.kallas@adecco.se

Välkommen att söka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-05-27

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-26
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Källås maria.kallas@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 60

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2873655

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: