Administrativ assistent till storföretagsregionens regionskattec
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som administrativ assistent
innebär att vara regionskattechefens högra hand i det vardagliga arbetet. Du kommer att ansvara för mötesadministration, resebokningar och löpande fakturahantering. Du hjälper regionskattechefen med att sammanställa informationsmaterial, närvara vid möten och skriva protokoll och minnesanteckningar. I dina arbetsuppgifter ingår också viss regiongemensam administration. Enstaka resor kan förekomma i arbetet.
Vi tror att du som söker är genuint intresserad av service och har förmågan att se detaljer som är avgörande för helheten. Du trivs i en händelserik vardag och är flexibel och lösningsinriktad i ditt arbete. Du är också tekniskt intresserad i fråga om system och verktyg som kan förenkla vardagen.
Storföretagsregionen finns placerade på fyra olika orter. Du är organisatoriskt direkt underställd regionskattechefen med placering i Solna.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har minst fem års aktuell erfarenhet av arbete i en serviceroll som administrativt assistent eller liknande
• har goda kunskaper i MS Office
• har god datorvana och har lätt för att hantera ny teknik
• är serviceinriktad och har god förmåga att skapa och bibehålla goda relationer
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift
• är initiativtagande och drivande i ditt vardagliga arbete
• är prestigelös med förmågan att växla mellan stora och små arbetsuppgifter
• har ett gott ordningssinne och förmågan att skapa utrymme för oförutsedda händelser
• snabbt tar till dig ny information och har förmågan att se detaljer som är avgörande för helheten.
Det är meriterande om du
har minst 1 års aktuell erfarenhet av arbete som VD-assistent eller liknande samt om du har erfarenhet av administrativt arbete som bland annat innefattar diarieföring. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att under en längre period skriva minnesanteckningar eller mötesprotokoll.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vid eventuell intervju kan det bli aktuellt med skrivtest.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-03-12Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Landén, regionskattechef 010-574 27 16
Jan Peter Olsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 67 77
Lena Berntson, facklig kontaktperson ST 010-577 91 61
Linda Gertsson, HR-konsult 010-574 86 45
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1491584
Observera att sista ansökningsdag har passerat.