Administrativ assistent till stor koncern i Linköping

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Är du en strukturerad person som har tidigare erfarenhet av administrativt arbete? Vill du arbeta med varierande administrativa uppgifter hos en av våra större kunder? Du får här möjligheten att arbeta nära en av cheferna i ett stort internationellt telecomföretag beläget i Linköping!

Publiceringsdatum
2017-06-12

Om tjänsten
Ditt främsta ansvar som assistent är att bistå chefer, ledningsgrupp och medarbetare med administrativ support och service. Du har ett nära samarbete med ledningsgruppen och stöttar dem med administrativa uppgifter såsom konsulthantering och resurshantering. Det innebär att ta hand om inköpsordrar, uppföljning av tidrapportering samt uppföljning av fakturor. Du kommer även vara ansvarig för olika intranet-sidor som på regelbunden basis behöver uppdateras.

I rollen som administrativ assistent kommer du även delta i avdelningens ledningsgruppsmöten och i ett nätverk med andra assistenter både lokalt och globalt. Som assistent kommer du också ansvara för enklare administrativa sysslor såsom:

• Flyttplanering vid fysiska flyttar
• Boka möten och lokaler
• Accesshantering för id-kort och konton

Om dig
Vi söker dig som är strukturerad men en stor känsla för ordning och reda. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Som person ska du vara driven med förmåga att se och ta tag i det som behöver göras. Du är serviceinriktad och kommunikativ till din läggning och med ett stort intresse för människor, du trivs med att jobba i team och med att ha ett stort kontaktnät. Du ska vara ansvarstagande och flexibel med integritet samt vilja jobba med ständiga förbättringar. Viktigt att du har förmåga att prioritera och arbeta självständigt. Du ska har förmåga att lära dig nya administrativa system och kunna vidareförmedla din kunskap.

Viktigt för tjänsten är:
• goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift
• god vana vid administrativa system
• goda kunskaper av MS Office

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som administrativ assistent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och för rätt person finns stora möjligheter till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Amanda Pettersson 013-35 88 80.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amanda Pettersson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
S:t Larsgatan 12
58227 LINKÖPING

Kontorsadress
S:t Larsgatan 12

Jobbnummer
3551539

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: