Administrativ assistent till socialtjänsten, Lekebergs kommun

Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten / Administratörsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se




Publiceringsdatum
2017-07-05

Arbetsuppgifter
Inom Individ- och familjeomsorgen i Lekeberg har vi två team med inriktning Barn- och familj och Vuxen, båda organiserade inom socialförvaltningen. Teamen har ett nära samarbete och arbetar gemensamt kring vissa frågor. Sammanlagt är vi 17 medarbetare.

Under 2017 gör Lekeberg en satsning på socialtjänsten!
IFO ska under 2017 byggas upp till en enhet med kvalitet, god arbetsmiljö och nytänkande och vi behöver därför förstärka vår verksamhet med en administratör.
Vill du vara med och utforma det nya IFO? Sök till oss!

Som administrativ assistent inom IFO i Lekebergs kommun får du ett utvecklande, varierat och ansvarfullt arbete. Det finns stora möjligheter för dig att påverka din arbetsdag och att vara delaktig i förändrings- och förbättringsarbetet som pågår.
Du erbjuds även:
• friskvårdsersättning med upp till 2000 kr/år
• möjlighet till att ansöka om flera semesterdagar för tillsvidareanställda enligt lokalt kollektivavtal
• flexibel arbetstid

Den nyinrättade tjänsten som administrativ assistent inom socialtjänsten innebär att vara verksamheten behjälplig med administrativa uppgifter.
Uppgifter som kan ingå:
• upprätta akter och arkivera
• inhämta uppgifter till handläggarna
• kontera fakturor
• statistiksammanställning
• besvara frågor från medborgarna och andra myndigheter
• även andra förekommande administrativa arbetsuppgifter

Vi strävar efter att skapa en god arbetssituation för våra medarbetare där de kan utföra ett rättssäkert arbete och ge god service till medborgaren. Målet med tjänsten är att avlasta socialsekreterarna, teamledarna och enhetschef vilket gör att arbetsuppgifterna kan komma att variera efter hand.



Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har lämplig gymnasial utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• har god datakunskap
• har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på det svenska språket då mycket av vårt arbete består av kommunikation och dokumentation.
• har körkort med behörighet B

Vi förväntar oss av dig att du är en person som har ett tillmötesgående och lösningsinriktat arbetssätt. För att klara rollen behöver du ha förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är flexibel när det uppstår förändrade omständigheter.
Du uppskattar att arbeta tillsammans med andra i ett team men har inga svårigheter att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Vi kommer att ta hänsyn till personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-30
Ange följande referens när du ansöker: A700367
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tina Jansson tina.jansson@lekeberg.se 0585-487 81

Företag
Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten

Adress
Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA

Kontorsadress
Bangatan 7 71681 Fjugesta

Jobbnummer
3591893

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten: