Administrativ assistent till Rosengården

Nynäshamns kommun / Administratörsjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nynäshamn, Trosa, Salem, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun i Nynäshamn, Stockholm eller i hela Sverige

Vill du ha ett arbete där du verkligen gör skillnad? Vill du kunna hjälpa äldre och funktionsnedsatta personer att få en kvalitativ och proffisionell omsorg i sitt eget hem? Brinner du för människor och samarbete, vill du arbeta såväl självständigt som i grupp? Då har vi arbetet för dig!

Eftersom vi jobbar med människor blir ingen dag den andra lik. Du behöver vara flexibel och ha förmågan att snabbt kunna ställa om. Variationen i jobbet gör samtidigt att du hela tiden får utmanas och utvecklas. I vår kommun delar vi en positiv syn på såväl medarbetare som invånare. Här får du vara med och bidra till en positiv energi som smittar av sig och skapar en bättre miljö för alla.

Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen erbjuder råd, stöd och service till äldre, personer med funktionsstöd, barn, ungdomar, familjer, nyanlända samt personer med beroendeproblematik. Vi bedriver också förebyggande och uppsökande arbete. Inom Äldreomsorgen finns fyra särkillda boenden, Hemtjänst inklusive Trygghetspatrull och Nattpatrullen, Dagverksamhet, Korttids- och växelboende, Träffpunkten samt en Hälso- och Sjukvårdsenhet.

Rosengården är ett särskillt boende som har 111 boendeplatser fördelat på nio våningar varav två är somatiska och sex är för personer med demenssjukdom samt en för korttids-/växelboende. Dagverksamhet Kastanjebacken,Träffpunkten samt Nattpatrullen ligger under Rosengården.

Publiceringsdatum
2023-05-12

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget som administratör på Rosengården innebär ett sammanhållet ansvar för enhetens administration. Uppdraget har fokus gentemot budget och statistik och kräver hög grad av självständighet men också tät kontakt med enhetens övriga funktioner.

Administratörens ansvarsområde är brett och avser allt från beställning av telefonabonnemang till granskning av underlag och fakturor. Det är därför viktigt att du har förmåga att ha många bollar i luften och har lätt för att sätta dig in i olika datasystem och kan hantera excel.

Vi har ett spännande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Till vår hjälp har vi avstämningar och struktuerarde möten samt en hög tillgänglighet hos brukare, anhöriga och chefer.

Du kommer att vara direkt underställd enhetschefen och ingår i boendets ledningsgrupp. Arbetstiden är främst förlagd till dagtid. Du har ett nära samarbete med sjuksköterskor, paramedicinare och beställarenheten i det dagliga arbetet.

Det här söker vi hos dig
För att lyckas i rollen har du:

• avslutad gymnasieutbilning,
• kunna uttrycka sig väl i tal och skrift
• grundläggande datorkunskaper

Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av fakturahantering
• erfarenhet av schema och bemanning
• flerårig erfarenhet av admininstativt arbete
• erfarenhet av arbete inom äldeomsorgen
• mycket goda kunskaper och erfarenhet av Proceedo och Lifecare
• god kännedom om heroma och hypergene samt timecare och time pool
• kunskap om GDPR kopplat till administration inom äldreomsorgen

Du har ett stort intresse för att arbeta med människor och sätter alltid de boende i fokus. Att vara serviceinriktad, ha ett gott bemötande och god förmåga att hjälpa andra kommer naturligt för dig. Vi sätter stort värde på engagemang i arbetet samt en vilja att bidra till utveckling av verksamheten.

Som person har du ett positivt förhållningssätt, är lugn, även i stressiga stunder och kan ställa om och anspassa dig till olika situationer och personer och har lätt att arbeta med olika människor och yrkesgrupper. Du är van att arbeta på och ta ansvar för dina uppgifter, planerar och ser till att de blir slutförda med god kvalitet.

Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: Heltid

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: SON/2023/0026/023

Det här erbjuder vi dig!
Välkommen till Nynäshamn - skärgårdens pärla, en unik plats i Stockholms län.
Hos oss är det nära till samverkan, påverkan och beslut och nära till invånarna. Det bidrar till att ditt arbete känns meningsfullt och berikande.

Vi erbjuder fri tillgång till gym i kommunhuset, förmånscykel, friskvårdstimme alternativt friskvårdspeng och gratis medlemskap i personalföreningen. Personalföreningen drivs av personalen och via dem har du möjlighet att hyra fjällstuga och stuga i skärgården och delta i olika aktiviteter.

För dig som väljer att bo här finns naturen runt hörnet och det mesta på gång- och cykelavstånd. Kommunen har även ett mycket rikt och utbrett föreningsliv som riktar sig till både stora och små.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelsen där vi följen kommuns lönepolicyn

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nynäshamns kommun (org.nr 212000-0233), https://www.nynashamn.se/

Kontakt
Gruppchef
Marthe Otterström
marthe.otterstrom@nynashamn.se
08-520 73663

Jobbnummer
7768016

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nynäshamns kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nynäshamns kommun: