Administrativ assistent till Kriscentrum-Kruton

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Arbetsplatsbeskrivning

Socialförvaltningen har ett övergripande ansvar för socialtjänsten i staden.

Kriscentrum-Kruton är en del av Socialförvaltningen och ingår i enheten för stöd och skydd.

Kriscentrum-Kruton är Stockholms stads skyddade boende med plats för 18 kvinnor med eller utan barn. Vi tar emot placeringar av kvinnor som blivit utsatta för olika typer av våld i nära relation eller varit utsatta för hedersrelaterat våld och förtryck. Medföljande barn har antingen själva blivit utsatta för våld eller upplevt våld i hemmet. Vi är en akutinstitution vilket innebär att vi tar emot placeringar dygnet runt. Alla som placeras hos oss får en egen kontaktperson som följer ärendet under placeringstiden.

Hos oss jobbar sammanlagt 20 medarbetare där större delen är socialsekreterare som verkar som kontaktpersoner för kvinnor och barn. I arbetsteamet ingår också en administratör, samordnare, hantverkspedagoger, en gruppledare och en biträdande enhetschef.

Din roll som administrativ assistent

Arbetet som administrativ assistent är varierande med mångfasetterade arbetsuppgifter. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att utföra olika administrativa arbetsuppgifter. I övrigt kommer du även hjälpa arbetsledningen med olika administrativa sysslor. Du kommer till en arbetsplats där det alltid händer saker och du kommer vara ett viktigt stöd i att se till att det dagliga arbetet flyter på som det ska. Rollen passar dig som tycker om att arbeta med administration i en ständigt föränderlig miljö.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

- fakturahantering via stadens ekonomisystem Agresso och Platina
- upprättande/utveckling och rapportering av verksamhetsspecifik statistik
- hantering av verksamhetens inköp
- inventering och arkivering
- personaladministration
- tjänstekortsadministration
- att ansvara för enkäter
- sedvanliga övriga administrativa arbetsuppgifter.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

- avslutad gymnasieexamen
- några års aktuell erfarenhet som administratör eller administrativ assistent
- erfarenhet av ekonomisystem och faktureringsarbete
- goda datorkunskaper
- god kommunikativ förmåga i svenska, både i tal och i skrift.

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av arbete inom liknande boendeverksamhet
- erfarenhet av arbete i systemen Platina och Agresso
- erfarenhet av arbete inom Stockholms Stad.

För att trivas hos oss är det viktigt att du tycker om ett varierande arbete och har ett flexibelt förhållningssätt. Då vi är en akutinstitution söker vi dig som har lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter och ser möjligheter i detta. Vidare har du lätt för att samarbeta och är trygg i dig själv och i kontakten med nya människor. I ditt arbete är du strukturerad, självgående och tar gärna egna initiativ för att hitta nya lösningar.

Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina kompetenser, personlig lämplighet och motivation för tjänsten.

Vad erbjuder vi?

Du kommer till en arbetsplats där du blir en del av en engagerad medarbetargrupp. Hos oss är den ena dagen sällan den andra lik. Vi erbjuder vidare semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårstimma. Vill du veta mer om oss? Klicka https://boendeinsatser.stockholm/skyddat/kriscentrum-for-kvinnor-och-barn/.

Varmt välkommen med din ansökan!

Din ansökan

Vi genomför ett pilotprojekt i Stockholms stad där vi provar att rekrytera utan ett personligt brev vid utvalda rekryteringar.

När du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna samt att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. När vi bedömer din ansökan utgår vi från ditt CV och de frågor som du har besvarat. Efter sista ansökningsdag går vi igenom alla ansökningar.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/4257".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Socialtjänstavdelningen

Kontakt
Anastasia Von Zweigbergk
08-50825160

Jobbnummer
8011857

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: