Administrativ assistent till IT-enheten

Kriminalvården HK IT-enheten / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kriminalvården HK IT-enheten i Norrköping

Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och fängelser verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.
IT-Enhetens huvudsakliga upppgifter är:
att svara för det gemensamma IT-stödet till hela Kriminalvården i form av infrastruktur och teknisk drift, IT-säkerhet,
utveckling, anpassning, drift och underhåll av verksamhetsspecifika system, andra centrala datasystem och system för telefoni, att svara för larmfunktionen för intensivövervakning med elektronisk kontroll (IÖV), användarstöd avseende verkets datasystem, att svara för myndighetens växel och huvudkontorets reception.
IT-enheten på Huvudkontoret i Norrköping är organisatoriskt uppdelad på fem grupper; KundCenter, Teknik, Drift, Systemutveckling och Växel/Reception.

Publiceringsdatum
2011-06-30

Arbetsuppgifter
Administratören ska hjälpa enhetens ledning att hålla ihop hela enheten som idag omfattar drygt 70 anställda samt ett antal konsulter och leverantörer. Arbetet innehåller en stor bredd av arbetsuppgifter och ger stora möjligheter att utvecklas, samtidigt som det kräver stor självständighet och hög integritet.
Rutinmässigt ska administratören arbeta med enhetens
• Personalredovisning
• Ekonomiuppföljning
• Verksamhetsplanering
• Hantering av övergripande dokumentation
• Viss projektadministration
• Upphandling och avrop

Kvalifikationer
Vår administratör måste ha god förståelse av IT-verksamhet för att kunna förstå och delta i det övergripande arbetet på enheten samt ekonomikompetens på minst gymnasienivå.
Som person har du god samarbetsförmåga, är flexibel samt har hög social kompetens.
De viktigaste egenskaperna hos den sökande personen är:
• Ordningssinne och pålitlighet
• Siffersinne och noggrannhet
• God social kompetens
Du har god erfarenhet av att arbeta i Excel, Word och Outlook.
Erfarenhet av det personaladministrativa systemet, Heroma och ekonomisystemet Agresso är ett önskemål. Ett ytterligare önskemål är att den sökande har erfarenhet av upphandlingar inom offentlig sektor.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2011-09-01 Enligt överenskommelse., upphör: 2012-02-29 Tidsbegränsad anställning som kan övergå i fast anställning

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-07-31
Vi arbetar med ett löpande urval så vänligen sök tjänsten snarast dock senast den 31/7-11.
Samtliga tjänster inom kriminalvården är säkerhetsklassade. Detta innebär att registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården är en rökfri myndighet både för personal och klienter.
Kriminalvården strävar mot en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
Ange följande referens när du ansöker: A225565
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Jan Plars, 011-496 38 04
Sara Lewerentz, 011-496 33 29
Ingela Öhrling, 0708-390 698

Facklig kontakt
Per Sunneborn, 077-228 08 00
Joakim Bjärehed, 077-228 08 00
Lars Jonsson, 077-228 08 00

Företag
Kriminalvården HK IT-enheten

Adress
Kriminalvården HK IT-enheten
Slottsgatan 78
60180 Norrköping

Jobbnummer
976069

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kriminalvården HK IT-enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kriminalvården HK IT-enheten: