Administrativ assistent till Individ- och familjeomsorg Barn och

Stockholms Stad, Enskede Årsta Vantör sdf / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Enskede Årsta Vantör sdf i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Enskede Årsta Vantör är en av 14 stadsdelar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder stadsdelsförvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till de snart 100 000 stockholmare som bor i vårt stadsdelsområde.

Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområdet växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 25 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.

Vi strävar hela tiden efter att Enskede Årsta Vantör ska vara ett stadsdelsområde för alla. Våra fokusområden är: Attraktiv arbetsgivare, bemötande och jämställdhet. Det innebär att vi som arbetar i förvaltningen samverkar för att utveckla kvaliteten i vår verksamhet, att vi ger våra invånare möjligheter till delaktighet och att vi ger ett jämställt bemötande. Det innebär också att vi hela tiden utvecklar vår gemensamma arbetsmiljö och strävar efter en lärande, innovativ och hållbar kultur där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.

Vårt huvudkontor ligger vid Globen i södra Stockholm nära tunnelbanan och ett stort utbud av restauranger, caféer och shopping.



Arbetsplatsbeskrivning
Avdelningen barn och ungdom består av fem enheter:

- Mottagningsenheten som består av mottagningsgruppen och gruppen för ensamkommande barn.

• Utredningsenheten som består av fem utredningsgrupper: 0-9 år (2 st), 10-20 år (2 st) och syskongrupp 0-20 år (1 st).
- Familjevårdsenheten
- Familjerättsenheten
- Öppenvårdsenheten

Avdelningen leds av en avdelningschef och enheterna av enhetschefer.

Nu behöver mottagningsenheten en duktig administrativ assistent till gruppen för ensamkommande barn. Gruppens främsta uppdrag är att genomföra utredningar samt följa upp placeringar av ensamkommande barn och ungdomar enligt SoL och i förekommande fall enligt LVU.

Vi söker dig som vill vara en del av ett glatt och engagerat gäng!

Publiceringsdatum
2017-11-20

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administrativ assistent stöttar du samtliga socialsekreterare i gruppen för ensamkommande barn och ungdomar. Dina arbetsuppgifter är varierande men en stor del består av att återsöka medel från Migrationsverket och administration kring detta. Denna del av arbetet sker i nära samverkan med vår ekonomicontroller. Du arbetar också med fakturahantering i vårt ekonomisystem Agresso och kommer under semestertider även hjälpa till med detta på andra enheter.

I dina arbetsuppgifter ingår också att beställa registerutdrag, ansvara för avtal mellan stadsdelen och uppdragsgivare, söka lediga platser hos vårdgivare vid behov av placering och behandling samt att lägga in beslut från nämnden i verksamhetssystemet Paraply. Du assisterar socialsekreterarna vid inhämtning/utlämning av information och handlingar gentemot andra myndigheter och instanser. Du kommer även att ha kontakt med våra uppdragstagare och hantera stora mängder information där alla handlingar måste hanteras rättssäkert och med hög kvalitet. Andra administrativa sysslor, som att vara protokollförare vid arbetsplatsträffar, kan förekomma delegerat av enhets- eller biträdande enhetschef.

Du är underställd enhetschefen och kommer till en enhet med medarbetare som är måna om utveckling, engagemang och glädje.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du fullgjord gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av ekonomiarbete.
Du är van datoranvändare med goda kunskaper i Officepaketets samtliga program. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och vi ser det som meriterande om du utöver svenska talar andra språk (engelska, persiska/dari, arabiska).

Du kommer att fungera som "spindel i nätet" vilket innebär att du behöver vara serviceinriktad och flexibel. Du kan snabbt identifiera var ditt stöd behövs och gör de rätta prioriteringarna under pressade situationer. Du är prestigelös och har god samarbetsförmåga samt arbetar noggrant och strukturerat.

I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid engagemang och intresse av att vara med och vidareutveckla det dagliga arbetet.

Övrig information
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning under ett år med eventuell möjlighet till förlängning.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
39,5 tim/v.. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-04
Ange följande referens när du ansöker: 2017/7746
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fariba Roosta, enhetschef 08-50820303
Nathalie Tankus, biträdande enhetschef 08-50814319

Företag
Stockholms Stad, Enskede Årsta Vantör sdf

Adress
Stockholms Stad, Enskede Årsta Vantör sdf
Slakthusplan 8A
11221 Stockholm

Kontorsadress
Slakthusplan 8A

Jobbnummer
3811150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Enskede Årsta Vantör sdf

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Enskede Årsta Vantör sdf: