Administrativ assistent till företag i centrala Göteborg!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du tidigare arbetat som Administrativ assistent och är redo för nästa steg i karriären? Finns du tillgänglig för ett nytt arbete omgående och är intresserad av att arbeta deltid? Då är tjänsten som Administrativ assistent något för dig!

Om Tjänsten
Vårt kundföretag är en ledande leverantör av EDA (Electronic Design Automation) och söker just nu en Administrativ assistent som kommer att arbeta deltid på deras kontor i centrala Göteborg. Din roll innebär att supporta dina tio kollegor på kontoret med administrativa uppgifter. Arbetet utförs i SAP, Oupa och Concur och din roll innebär:

* boka affärsresor, faktura- och posthantering
* planera aktiviteter såsom lagtävlingar och middagar
* inköp av kontorsmaterial, frukt, kaffe
* hantera och initiera förbättringar av kontorsmiljön, ex. utbyte av kontorsmöbler, återvinning, inköp av utrustning
* förnya kontrakt med leverantörer, ex. telefoni och hyresavtal
* uppföljning av inköp samt arkivering
* leverantörsreskontra, följa upp uteblivna betalningar
* kontakt med hyresvärd, fastighetsförvaltare, städfirma, säkerhetsföretag
* fungera som en länk mellan personal och fastighetsförvaltaren genom att lösa fastighetsfrågor och kommunicera kommande projekt
* finnas behjälplig vid support för andra kontor inom företag, ex. HR, lön, finans, IT, marknadsföring etc.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll. Du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift då du kommer att ha kontakt med företagets kontor i andra länder. Vidare har du en god datorvana och trivs i en serviceinriktad och administrativ roll. Det här är ett jobb för dig som är självgående, har en förmåga att prioritera i arbetet samt trivs med att ha många olika kontaktytor.

Viktigt för tjänsten är:

* tidigare erfarenhet av liknande roll
* engelska och svenska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Administrativ assistent är ett konsultuppdrag på deltid med tillsättning så snart som möjligt. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Vi erbjuder extrajobb för dig som är studerande, pensionär eller av någon annan anledning vill arbeta extra. Du får ett ramavtal i Adecco Student AB. Du blir sedan anställd när behov uppkommer och du accepterar anställningserbjudandet. Timlönen är alltid minst enligt de avtal som gäller på arbetsmarknaden. Semesterersättning tillkommer och betalas ut i samband med lönen. Vid arbete under kvällar, helger och nätter tillkommer OB-tillägg enligt rådande kollektivavtal.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att

kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Deltid Vardagar

Publiceringsdatum
2017-02-27

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Fahlström 031-725 45 08

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3343852

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: