Administrativ assistent sökes till FoU Halland

Region Halland, FoU Halland / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland, FoU Halland i Halmstad, Varberg eller i hela Sverige

Region Halland (RH) är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 600 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Regionkontoret är Region Hallands huvudkontor. Här arbetar cirka 240 personer, de flesta med placering i Halmstad. Vårt viktigaste uppdrag är att stödja regionens förtroendevalda i deras ansvar för ekonomin, driften av våra verksamheter och bolag, som arbetsgivare och - inte minst - för att utveckla Halland. Det gör vi bland annat genom att driva, styra, samordna och ta fram underlag för beslut.

FoU Halland har ett regionalt uppdrag och består av utbildning, forskning och utveckling, samt medicinsk Information och bibliotek. Verksamheten utgår ifrån två utbudspunkter: Varberg och Halmstad.


Publiceringsdatum
2017-12-05

Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent i FoU Halland kommer du att ha varierande arbetsuppgifter som assistentstöd inom olika utbildningar och event som FoU arrangerar, bl a doktorandträffar och övningsdisputationer. Du kommer att vara mötessekreterare i olika sammanhang samt utgöra ett administrativt stöd till regional studierektor för verksamhetsförlagd utbildning och till vår utbildningsstrateg. Här kommer du bl a att arbeta med att lägga in uppgifter i IT-verktyget Klipp samt att ansvara för lokalbokningar och beställning av material till Kliniskt träningscentrum i Halmstad.

Härutöver kommer ditt uppdrag att innehålla olika arbetsuppgifter utifrån behov. I din placering vid FoU Halland i Halmstad kommer du också att ansvara för beställning av material och förråd till avdelningen.


Kvalifikationer
Vi söker nu en person med administrativ utbildning, gärna medicinsk sekreterare, med några års erfarenhet av administrativt arbete. Du skall ha goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du bör ha goda kunskaper i Office-programmen.

Du är en person med ett positivt och professionellt förhållningssätt som tycker om att ge god service och har en förmåga att planera och prioritera i det dagliga arbetet. Du är öppen och interagerar och samverkar med olika professioner. Du har förmåga att ta egna initiativ, är flexibel och kan arbeta både självständigt och i team. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund!

Välkommen in med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi går igenom urvalet löpande och intervjuer planeras att hållas mellan 2018-01-15 - 2018-01-19.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning t.o.m. 2018-07-31. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 2018-01-02 eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-24
Ange följande referens när du ansöker: RK 41/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonathan Pearman 073-850 21 52

Företag
Region Halland, FoU Halland

Adress
Region Halland, FoU Halland
Box 517
30180 HALMSTAD

Kontorsadress
30180 Halmstad

Jobbnummer
3838591

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland, FoU Halland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland, FoU Halland: