Administrativ assistent, ReAct

Uppsala universitet, Institutionen för medicinska vetenskaper / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala universitet, Institutionen för medicinska vetenskaper i Uppsala, Solna eller i hela Sverige

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 40 000 studenter, 7 000 anställda och en omsättning på 6,5 miljarder kronor

ReAct är ett internationellt nätverk dedikerat åt kampen mot antibiotikaresistens.

ReAct arbetar för att öka kunskap om problemen kring antibiotikaresistens och identifiera politiska och tekniska lösningar. ReAct grundades 2005 och är nu aktivt på fem kontinenter. ReAct arbetar med ett brett spektrum av aktörer, inklusive internationella organisationer, regeringar och civilsamhällesorganisationer för att begränsa de negativa konsekvenserna av antibiotikaresistens.

Arbetsuppgifter: ReAct söker en administrativ assistent som ska stödja organisationens dagliga arbete. Du kommer ansvara för såväl allmänna kontors- och administrativa uppgifter som viss personaladministration. Arbetet är varierande och omfattar även att förbereda, avlasta och strukturera upp andras arbetsuppgifter. Du kommer att vara anställd av Uppsala Universitet och arbeta på kontoret i Uppsala, men du kommer att verka i en internationell miljö och även ha kontakter med ReActs andra medlemsnoder i USA, Afrika, Asien och Latinamerika.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bl.a. av:

• Administrera och arrangera interna och externa möten, t ex föra protokoll samt sköta lokal- och resebokningar, visumansökningar, och andra mötesdetaljer.
• Boka resor och hotell för ReActs anställda.
• Ansvara för beställningar och kontakter med leverantörer och med Uppsala Akademiförvaltning.
• Ansvara för inköp av kontorsmaterial, möbler samt för kontorets källsortering.
• Uppdatera ReActs interna filserver, arbetsdokument och interna/externa kalendrar.

I dina arbetsuppgifter kan även, beroende på kompetens och intresse, ingå att:

• Skriva material för hemsida/Twitter/Facebook.
• Uppdatera och utföra enklare underhåll av ReActs hemsida och web-baserade "Toolbox" om antibiotikaresistens.
• Ansvara för att lägga till referenser och andra resurser på hemsida och i referenshanteringsprogram.
• Bistå ekonomiansvarig med fakturahantering, reseräkningar, registrering, arkivering och övriga kontorsgöromål.
• Formatera och redigera dokument för extern kommunikation.

Kvalifikationskrav: Vi söker dig som helst har erfarenhet från en liknande roll inom administrativ support. Vidare ser vi gärna att du har god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet. Mycket goda kunskaper i engelska (tal och skrift) är ett krav, liksom att du har ett stort intresse av att jobba i en internationell miljö. Arbetsspråket är engelska, men vissa kontakter kan behöva ske på svenska, så goda kunskaper i svenska är en merit. Som person är du serviceinriktad, strukturerad och trivs med att rycka in där det behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Önskvärt / meriterande: Erfarenhet av arbete i administrativa system är meriterande. Det är en fördel om du dessutom har kunskaper i CMS-verktyg som Wordpress, och kan arbeta med referenshanteringsprogram. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Vi överväger även ansökningar från personer med högskoleexamen med inriktning mot global hälsa eller liknande som vill arbeta med administrativa frågor i kombination med arbete som rör hälso- och utvecklingsfrågor i relation till antibiotikaresistens. Rollen kan då komma att anpassas för detta, och arbetsuppgifter mer inom ämnet antibiotikaresistens/global hälsa kan läggas till, dock kommer ca 50% av tjänsten alltid bestå av administrativa uppgifter.

Uppsala universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet

Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Tillträde: 15 augusti eller efter överenskommelse.

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 2 år.

Anställningens omfattning: 50-100 %, beroende på kompetens och önskemål.

Upplysningar om anställningen lämnas av
Ansvarig chef, Anna Zorzet, anna.zorzet@medsci.uu.se (018-4716676) eller vår internationella nätverkskoordinator, Bronwen Holloway, bronwen.holloway@medsci.uu.se (070-0325526).

Välkommen med din ansökan senast den 23 maj, UFV-PA 2016/1311.

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Vi tar enbart emot ansökan på det sätt som beskrivs i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
50-100 %. Tillträde: 15 augusti eller efter överenskommelse Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2016-05-09

Ersättning
Fast Lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-23
Ange följande referens när du ansöker: UFV-PA 2016/1311
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Facklig kontakt
Marie Ols, TCO/ST 018-471 2459
Per Sundman, Saco-rådet 018-471 1485
Stefan Djurström, Seko 018-471 3315

Företag
Uppsala universitet, Institutionen för medicinska vetenskaper

Adress
Uppsala universitet, Institutionen för medicinska vetenskaper
Box 256
75105 Uppsala

Kontorsadress
Box 256

Jobbnummer
2830189

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala universitet, Institutionen för medicinska vetenskaper

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala universitet, Institutionen för medicinska vetenskaper: