Administrativ assistent med arkivvana

Åmåls kommun / Biblioteksassistentsjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål

Kommunstyrelseförvaltningen söker

Administrativ assistent med arkivvana

Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 800 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se.

Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning (allmän visstidsanställning) 100 %, tillträde enligt överenskommelse till och med 2018-03-31. Anställningen kan komma att förlängas

Placering
Placeringen är för närvarande vid personalenheten inom kommunstyrelseförvaltningen. Närmaste chef är personalchefen.

Arbetsuppgifter
Administratören ansvarar för gallring och sortering i Åmåls kommuns personalarkiv. I arbetsuppgifterna ingår att gå igenom personakterna i personalarkivet, sortera och gallra de dokument som ligger i akterna. Det kan bli aktuellt att arkivera akterna digitalt och därför förutsätts att du har god datavana. Andra administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma.

Kvalifikationskrav
Vi har som krav att du har minst gymnasieutbildning inom ekonomi-, samhällsprogrammet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, att du har goda kunskaper i IT och att du har B-körkort. Arbetet förutsätter att du har förmåga att sätta dig in i och förstå administrativa dokument så som anställningsavtal, intyg med mer. Andra krav är att du har god förmåga att läsa och skriva på svenska. B-körkort.

Meriterande
Erfarenhet/utbildning från löneadministrativt arbete, personalarbete eller arbete som arkivarie/arkivarieassistent är meriterande men inget krav. Detsamma gäller tidigare erfarenhet av arbete som gett förståelse för de uppgifter som förekommer i ett personalarkiv.

Publiceringsdatum
2017-09-15

Dina personliga egenskaper
Det är viktigt att du är mycket noggrann och ordningsam har lätt för att ta till dig och förstå instruktioner samt har förmåga att arbeta självständigt.

Information lämnas av
Per Ljungberg, personalchef telefon 0532-170 30 (från 25 september)
Marita Koivuoja, personalstrateg telefon 0532-170 32
Vision, Jerry Saxin telefon 0532-173 15

Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen söndagen den 1 oktober 2017. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se, eller genom "Klicka på denna länk för att göra din ansökan" på Platsbanken.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 3 - 6 mån

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-01
Ange följande referens när du ansöker: KS 2017/379
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Personalchef Per Ljungberg 0532-17030

Företag
Åmåls kommun

Adress
Åmåls kommun
Box 62
66222 ÅMÅL

Kontorsadress
Kungsgatan 26

Jobbnummer
3701402

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åmåls kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åmåls kommun: