Administrativ assistent IT-avdelningen, Solna

Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverkets IT-avdelning är en av Sveriges största, med en stor och komplex IT-miljö. IT-avdelningen ansvarar för utveckling, drift, förvaltning och underhåll av Skatteverkets IT-system. IT-avdelningen erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter och en chans att utvecklas mot ett stort antal roller inom en bred och varierad IT-miljö. IT-avdelningen siktar högt och når goda resultat, alltid utifrån Skatteverkets värdeord: offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som administrativ assistent innebär att du hanterar det administrativa arbetet kring våra konsulter. Det handlar t ex om att ta emot nya konsulter och se till att de kommer tillrätta i sina uppdrag, förgranska och på annat sätt hantera alla fakturor och driva på för att bl a få dem attesterade. Du jobbar i ett flertal av våra ekonomi- och administrativa system och kommer ha kontakt med olika konsultbolag när det gäller fakturafrågor. Vidare innebär arbetet fakturahantering och frågor från verksamheten gällande kostnader, periodiseringar och anläggningstillgångar där det är av vikt att förstå och praktiskt kunna tillämpa redovisningsregler. Du stöttar och arbetar praktiskt med hel- och halvårsbokslutet.

På IT-avdelningen i Solna vi ca 500 medarbetare som jobbar med förvaltning och utveckling av Skatteverkets IT-system.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har gymnasieutbildning och några års erfarenhet av administrativt arbete inom ekonomiområdet
• har god förmåga att kommunicera i tal och skrift
• har mycket god samarbetsförmåga och social kompetens
• har eget driv, är självgående och serviceinriktad
• har fallenhet för ordning och reda.

Det är meriterande om du har ekonomisk inriktning på din gymnasieutbildning, har arbetat med redovisning och har jobbat i ekonomisystemet Agresso. Det är även meriterade om du har erfarenhet av arbete inom stora organisationer.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tillsvidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

I denna anställning kan vi komma att använda oss av tester.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-11-11

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sabina Grönberg, sektionschef 010-574 81 79
Maria Lönegård, HR-konsult 010-574 58 89
Susanne O 'Konor, facklig kontaktperson Saco 010-574 85 55
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Korta gatan 10
17194 Solna

Kontorsadress
Korta gatan 10

Jobbnummer
3155945

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: