Administrativ assistent/Budget- och skuldrådgivare

Arvidsjaurs Kommun / Administratörsjobb / Arvidsjaur
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Arvidsjaur, Malå, Norsjö, Sorsele, Arjeplog eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arvidsjaurs Kommun i Arvidsjaur, Piteå, Jokkmokk eller i hela Sverige

Natursköna Arvidsjaur ligger mitt i landskapet Lappland ca. 90 mil norr om Stockholm och 11 mil söder om polcirkeln. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Med ett brett utbud av fritidsaktiviteter och naturen inpå knuten är Arvidsjaur en plats där det är enkelt att trivas. Näringslivet kännetecknas av besöksnäring och handel, träförädling, biltestverksamheter och offentlig sektor.

Socialtjänstens Individ- och familjeomsorg söker Dig som är intresserad av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter, vardagsekonomi och digitalisering, på en arbetsplats där vi möter människor som på olika sätt är i behov av stöd och hjälp.

Publiceringsdatum
2019-04-02

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta för en fortsatt digitalisering av socialtjänsten och vara lokal delprojektledare inför kommande upphandling av ett nytt länsgemensamt verksamhetssystem. Du kommer att, tillsammans med en kollega, vara enhetens systemadministratör och även ansvara för vår hemsida.

Som kommunens Budget- och skuldrådgivare kommer Du att få grundutbildning för att kunna ge rådgivning och stöd i vardagsekonomiska frågor och bistå enskilda vid ansökan om skuldsanering. Tillsammans, och i nära samarbete, med Resurscentrum kommer Du att jobba aktivt i projekt MoA, för att motivera och aktivera unga vuxna som saknar egen försörjning och riskerar att bli skuldsatta.

I Ditt arbete som administrativ assistent ingår viss ekonomihantering, att handlägga dödsboanmälningar, att ta fram underlag och sammanställa statistik. Du kommer att ta emot förfrågningar, lämna information om och vara behjälplig vid ansökan om försörjningsstöd, förbereda enklare handläggning av ekonomiskt bistånd, inhämta och kontrollera lämnade uppgifter, föra lättare dokumentation, boka tider för besök hos socialsekreterare och boka tolk med mera.


Kvalifikationer
För att Du på ett bra sätt ska kunna möta och ge stöd till människor med olika grad av utsatthet/svårigheter behöver Du ha både livserfarenhet och arbetslivserfarenhet. Du har gymnasial och gärna eftergymnasial utbildning. Goda kunskaper i Office är ett måste och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i vårt verksamhetssystem Treserva. Du har goda kunskaper i hur samhället är uppbyggt och fungerar för att kunna ge råd och hänvisa människor rätt inom kommunens verksamheter, till andra myndigheter och övriga samhällsfunktioner. Du bör ha kännedom om socialtjänstens olika verksamhetsområden. Du måste vara framåt och kunna arbeta självständigt, även under pressade situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT

Anställningstiden gäller tillsvidare. Tillsättning kommer att ske så snart som möjligt.
Vid arbete inom socialtjänstens område ska utdrag ur Rikspolisstyrelsen brotts- och misstankeregister lämnas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-23
Ange följande referens när du ansöker: A19.Palk95.01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef IFO Anna Lindbäck 0960-15720

Företag
Arvidsjaurs kommun

Adress
Arvidsjaurs kommun
Storgatan 13
93381 ARVIDSJAUR

Kontorsadress
Storgatan 13

Jobbnummer
4706467

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arvidsjaurs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arvidsjaurs Kommun: