Administrativ assistent

Swedish Orphan Biovitrum AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedish Orphan Biovitrum AB i Stockholm

Supply Chain-avdelningen inom Swedish Orphan Biovitrum är ansvarig för kontraktstillverkning, inköp, lagring och distribution av kommersiella läkemedel. Tillverkningen sker både internt som externt av kontraktstillverkare, och inköp av färdiga läkemedel sker från SOBIs partners runt om i världen. Produktportföljen distributeras till återförsäljare, sjukhus och apotek genom vårt globala distributionsnätverk som styrs och utvecklas av Supply chain avdelningen. För att förstärka gruppen söker vi nu en Supply Chain Administrator.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ansvara för tillverknings- och inköpsordrar för läkemedel genom registrering i affärssystemen
• Ansvara för bevakning av inleveranser till lager
• Säkerställa att samtliga inleveransdokument finns med och sparas systemmässigt
• Ansvara för administrativa inleveranser i affärssystemen
• Ansvara för avstämning av lager inom tillverkningskedjan och distributionskedjan samt utredning av eventuella lagerdiffar
• Ansvara för avstämning, matchning och kontering av leverantörsfakturor mot inköpsorder och tillverkningsorder
• Ansvara för registervård i affärssystemen
• Ansvara för fakturering av dotterbolag och konsignationslager
• Ansvara för inläsning av datafiler från lager till affärssystem
• Vara generellt administrativt stöd för Supply chain- avdelningen.

Publiceringsdatum
2010-09-30

Kravprofil för detta jobb
Vi söker en person med praktisk och djup kunskap om olika affärssystem, gärna IFS och Jeeves. Du har troligen ekonomisk utbildning. Utbildning eller erfarenhet inom logistik är meriterande. Som person skall du kunna arbeta självständigt, vara strukturerad, noggrann och professionell, ha god samarbets- och kommunikationsförmåga, vara social och positiv samt uppskatta arbete mot många kontaktytor såväl externt som internt, ha god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på båda svenska och engelska samt ett brinnande intresse för att leverera resultat och lösa problem.
Tjänsten är med tillträde så snart som möjligt.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta: Helena Nylén tel 08-697 38 76, mobil 0708-19 57 57 eller skicka din ansökan till katarina.mossberg@sobi.com
Swedish Orphan Biovitrum är ett Sverigebaserat specialistläkemedels- företag med internationell marknadsnärvaro. Bolaget fokuserar på att tillgängliggöra och utveckla specialist- läkemedel för patienter med sällsynta sjukdomar och stora medicinska behov. Vår portfölj innehåller för närvarande cirka 60 marknadsförda produkter, samt ett växande antal produkter i sen klinisk utvecklingsfas. Våra fokusområden är: hemofili, inflammation/ autoimmuna sjukdomar, försämrat fettupptag, stödbehandling vid cancerterapi och ärftliga ämnesomsättnings- rubbningar. Swedish Orphan Biovitrums pro forma intäkter under 2009e var omkring 2 mdr SEK och antalet anställda cirka 500. Huvudkontoret finns i Sverige och aktien (STO: SOBI) är noterad på OMX NASDAQ Stockholm. Ytterligare information finns på www.sobi.com

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-10-20
Ansökan kan skickas till e-postadress: katarina.mossberg@sobi.com

Kontakt
Helena Nylén 08-6973876 eller 0708-195757

Företag
Swedish Orphan Biovitrum AB

Adress
Swedish Orphan Biovitrum AB
Tomtebodavägen 23A
11276 STOCKHOLM

Kontorsadress
Tomtebodavägen 23A

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6972000
E-postadress: katarina.mossberg@sobi.com

Jobbnummer
744033

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedish Orphan Biovitrum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedish Orphan Biovitrum AB: