Administrativ assistent

Strängnäs kommun, Utredning Barn och unga / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Utredning Barn och unga i Strängnäs

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt - nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

Individ och Familjeomsorgens utredningsenhet barn, unga och vuxna består av tjugofem socialsekreterare. I vår grupp arbetar barn och ungdomshandläggare, familjerättssekreterare, vuxenhandläggare och familjehemssekreterare. Vi arbetar utifrån BBIC. Vi arbetar gemensamt och aktivt för att hitta lösningar för barn, ungdomar och familjer i hemmiljö. Hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare.


Publiceringsdatum
2019-04-16

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag som administratör på Myndighet och uppdrag är ett varierande arbete med såväl dokumentationsuppgifter och administrativt verksamhetsstöd som kontakter med klienter, samverkansparter och naturligtvis kollegor inom såväl socialtjänsten som övrig administration. Vi erbjuder ett bra arbetsklimat med trevliga kollegor samt möjligheter till att medverka i en utveckling av uppdraget.

Dina arbetsuppgifter kommer variera utifrån behov men innefattar bland annat:
• Administrera och sammanställa utdrag ur socialregister underlag från personakt vid begäranden om utlämnande av handling, statistikuppgifter m.m.
• Kvalitetsgranskning av dokument (exempelvis beslut och fakturor)
• Säkerställa att beslut registreras korrekt, att ärenden avslutas på ett riktigt sätt och att protokoll förs in i journal
• Upprätta placeringsavtal samt direktupphandling av boenden och familjehem
• Utskick av informationsbrev och handlingar
• Stöd vid att rensa och gallra akter och fungera som en kontakt mellan klient och arkiv
• Utskick, kallelser och telefonbokningar av tider och möten
• Föra protokoll samt ibland även hålla i interna möten.
• Nära stöd i verksamhetssystemet Treserva.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Minst ett års erfarenhet av administrativt arbete inom socialtjänstens område.
• Utbildning inom administration, eller annan utbildning som arbetsgivaren finns motsvarande.
• God erfarenhet av dokumentera.
• Kunskap i arkivering.
• God datorvana, och goda kunskaper i Officepaketet.
• God kommunikationsförmåga serviceinriktad och tycker om att ha kontakt med människor både externt och internt.
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
• God pedagogisk förmåga.
• God samarbetsförmåga.

Du är flexibel och har förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Du har förmåga till helhetssyn, och att kunna ta ansvar för att slutföra det du åtar sig. Du tycker om att lära dig nytt.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vill att du delar kommunens värdegrund, utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Det är därtill meriterande om du har:
• Kännedom och kunskap om Treserva myndighetsutövning eller LEX.
• Utbildning inom juridik eller ekonomi.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Tidsbegränsad till: 2019-12-31, men även där möjlighet till förlängning. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-07
Ange följande referens när du ansöker: 140/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Ekerot Henrik.Ekerot@strangnas.se
Lina Svensson lina.svensson@strangnas.se

Företag
Strängnäs kommun, Utredning Barn och unga

Adress
Strängnäs kommun, Utredning Barn och unga
Nygatan 10
64580 Strängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 Strängnäs

Jobbnummer
4736576

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Utredning Barn och unga

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Utredning Barn och unga: