Administrativ assistent

Strängnäs kommun, Administration SK / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Administration SK i Strängnäs

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt - nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Socialkontoret omfattar verksamheterna äldreomsorg, stöd till personer med funktionsnedsättning, arbete och familj samt myndighet och uppdrag. Vi söker dig som har helhetssyn och god omvärldsorientering och kan arbeta utifrån gällande mål, riktlinjer och värdegrund och som aktivt vill vara med och fortsätta utveckla och kvalitetssäkra verksamheten.

Enheten för planering, utveckling och administration på socialkontoret är både kontorets specialistfunktion avseende administrativa processer, men ansvarar också för det administrativa verksamhetsstödet för ett antal av kontorets enheter och verksamhetsområden. Tillsammans gör vi varandra bättre!


Publiceringsdatum
2018-08-29

Arbetsuppgifter
Vi söker en administrativ assistent som kommer att arbeta med leverantörsfakturor, in- och utbetalningar, kundfakturering, samt andra förekommande arbetsuppgifter kopplade till ekonomiska transaktioner inom ramen för socialkontorets verksamhet. Du kommer även vara ett stöd till övriga medarbetare på socialkontoret avseende främst fakturahanteringsfrågor. Dessutom kommer du vara behjälplig med övriga arbetsuppgifter som förekommer på enheten och delta i arbetet med att utveckla och effektivisera verksamheten.


Kvalifikationer
För att trivas och klara av uppdraget ser vi att du har följande kompetenser:

• Relevant gymnasieutbildning
• Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Erfarenhet av arbete med kommunal ekonomiadministration.
• Goda kunskaper inom Officepaketet och då främst Excel.

Eftersom det här är en tillfällig tjänst för att hantera en tillfälligt ökad arbetsbelastning är det mycket viktigt att du har förmåga att snabbt sätta dig in i aktuella arbetsuppgifter.
Vi arbetar i en utmanande vardag med högt tempo och ständigt nya förutsättningar, så du behöver uppskatta att tänka nytt, kreativt och att bli utmanad. Vi är navet i kontorets arbete och därför behöver du trivas med att ta mycket ansvar och att ha många kontaktytor. Det mesta gör vi också tillsammans vilket innebär att du behöver vara en lagspelare av stora mått. Vi löser sällan problem på det traditionella sättet eftersom vi gillar att tänka nytt, och därför behöver du vara initiativrik och orädd.

Det är därtill meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Raindance eller motsvarande verksamhetssystem.

Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2018-10-01 , upphör: 2019-03-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-13
Ange följande referens när du ansöker: 391/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Jungklo 0152 29684

Företag
Strängnäs kommun, Administration SK

Adress
Strängnäs kommun, Administration SK
Nygatan 10
64580 Strängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 Strängnäs

Jobbnummer
4317071

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Administration SK

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Administration SK: