Administrativ assistent

Stockholms Stad / Administratörsjobb / Stockholm
2017-09-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2018-09-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad i Stockholm, Solna, Upplands Väsby, Södertälje, Österåker eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.




Publiceringsdatum
2017-09-15

Beskrivning
Försörjningsstödsenhetens huvuduppdrag är att utreda och bedöma rätten till försörjningsstöd för de som ansöker hos oss.

Enheten har stort fokus på idéer och lösningar som för arbetet framåt och som på sikt leder till att fler klienter blir självförsörjande.

Enheten består av 14 socialsekreterare och en ekonomihandläggare. En av våra administrativa assistenter ska gå i pension vi söker därför en ersättare för hen.

Dina arbetsuppgifter
Säkra våra utbetalningar i verksamhetssystemet Paraplyet samt Corporate Netbank. Varje dag kontrollera underlag kopplat till avstämning innan utbetalningar av ekonomiskt bistånd kan ske i våra system. Hantera utbetalningar via ICA-kort.

I dina arbetsuppgifter ingår även: fakturahantering i Agresso, administrera Egna medel, hantera enhetens återkrav och återsökningar både mot Försäkringskassan och enskilda. Återsökning av statbidrag, bistå socialsekreterare med att genomföra kontroller i InfoTorg och personalrapportering. Göra IT-beställningar av behörigheter och upprätta mejllistor.

En del av ditt uppdrag innebär även att ta emot uppdrag från chefer gällande sådant som bokningar av konferens, inköp i stadens inköpsystem, och inköp i övrigt, boka lokal, tolk, föra personallistor och skriva annonser. Andra administrativa uppgifter som t.ex. att svara på andra myndigheters förfrågningar, skriva protokoll, insortering och kopiering av handlingar m.m.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd, avstämning och paraplysystemet. Lägst gymnasieutbildning är ett krav, önskvärt med påbyggnadsutbildning inom ekonomi/administration.

Du har god numerisk förmåga, vilket innebär att du tycker om att arbeta med siffror och förstår numeriska underlag. Du är noggrann och ansvarsfull.

Du måste trivas med att ta ansvar, arbeta målinriktat och självständigt men i nära samarbete med berörda. Du ska ha god datavana, god kommunikativ förmåga i tal och skrift och kommunicera på ett respektfullt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Webbplats: www.stockholm.se/bromma/nyheter

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2017-11-15 tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-22
Ange följande referens när du ansöker: 2017/6055
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mohammad Derakhshan 0850806249

Företag
Stockholms Stad

Adress
Stockholms Stad
Gustavslundsvägen 151 G, Bromma
10642 Stockholm

Kontorsadress
Gustavslundsvägen 151 G, Bromma

Jobbnummer
3700569

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad: