Administrativ assistent

Riksantikvarieämbetet / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksantikvarieämbetet i Botkyrka, Salem, Ekerö, Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Riksantikvarieämbetet är den myndighet i Sverige som ansvarar för frågor om kulturarvet och kulturmiljön. Här arbetar ca 220 personer som leder och stödjer det nationella arbetet med att bevara, använda och utveckla kulturarvet. Vi verkar bland annat för att kulturvärdena i bebyggelsen och i landskapet ska tas till vara och att kulturmiljöintresset bevakas vid samhällsplanering och byggande. Kulturarvet är viktigt för att det bidrar med långa tidsperspektiv i samhällsutvecklingen och berikar människors livsmiljöer. Vi är alla beroende av vårt förflutna för att förstå samtiden och framtiden.

Svensk museitjänst, SMT, ingår i avdelningen för arkiv, bibliotek och besöksmål. Avdelningen består av tre enheter. Avdelningsledningen och två av tre enheter är placerade i Stockholm. Enheten för besöksmål som SMT tillhör, bedriver verksamhet på tre platser. Svensk museitjänst hyr ut klimatanpassade arkiv till främst museer, arkiv och myndigheter. Enheten som består av sex personer utför även på beställning tjänster åt hyresgästerna i Depån. Verksamheten är avgiftsfinansierad och belägen nära Tumba pendeltågsstation.

Vi söker nu en administrativ assistent som kan hjälpa oss med vår administration och ekonomi och som även vill lära sig och bli en del av vår verksamhet. Tillsammans med platschef ansvarar du för att verksamhetens administration fungerar smidigt.

Dina arbetsuppgifter    

I din roll kommer du att arbeta med administrativa och enklare ekonomiska frågor. Du kommer samarbeta nära platschefen i dessa frågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

• Sammanställa statistik och ta fram olika underlag. Även vara behjälplig i analys och att presentera underlaget

• sammanställa faktureringsunderlag för våra kunder

• granska och kontera våra leverantörsfakturor

• diarieföra och arkivera handlingar

• genomföra inventeringar

• Sköta posthantering och diverse kontorsarbete

I rollen har du en hel del kundkontakt och är behjälplig när Svensk Museitjänst anordnar möten och kundevenemang. Du deltar även i den dagliga driften och kan hoppa in där det behövs. Den dagliga driften innebär att skicka/ta emot transporter, hjälpa samlingsförvaltarna vid toppar eller då det är kort med folk.

Din kompetens

Vi söker dig som har en gymnasieexamen med inriktning mot ekonomi eller annan relevant utbildning. Du har tidigare arbetat brett inom administration med fokus på fakturahantering och kontering, med goda resultat. Har du även erfarenhet av serviceyrke är det meriterande.

Vi söker en serviceinriktad person som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar. Du är förtroendeingivande och kan företräda verksamheten i kontakt med hyresgäster, leverantörer och andra samarbetspartners. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, ser till helheten och har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter. Du samarbetar bra med andra människor och kommunicerar på ett tydligt och smidigt sätt. Det är också viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann och strukturerad så att du tillsammans med platschefen organiserar det administrativa arbetet på ett effektivt och verksamhetsanpassat sätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Publiceringsdatum
2016-02-08

Övrig information
Anställning: Tillsvidare med start snarast.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 21 februari. Märk ansökan med diarienr: 2.9.1-00559-2016

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrik Ulvkrans, Platschef 08-5191 8000
Sara Harring, HR-konsult 08-5191 8117
John-Björn Huber, SACO 08-5191 8000
Catrin Rigefalk, ST-kultur 08-5191 8000

Företag
Riksantikvarieämbetet

Adress
Riksantikvarieämbetet
Box 1114
62150 Visby

Kontorsadress
Box 1114

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2658198

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksantikvarieämbetet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksantikvarieämbetet: