Administrationsansvarig till Tengbom

Hero AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om kunden:
Tengbom är ett av Nordens främsta arkitektkontor. Deras vision är att skapa en tidlös och innovativ arkitektur som är mänsklig, vacker och användbar för kommande generationer. Tengbom har cirka 600 medarbetare på elva orter i Sverige och Finland. På kontoret i Stockholm inspireras du av en fantastisk utsikt över Slussen och Stockholms inlopp tillsammans med dina 300 kollegor. Nu söker vi för Tengboms räkning en administrationsansvarig till ett föräldravikariat med start i april. Trivs du med eget ansvar och gillar projektledning är du den vi söker!

Om jobbet:
I rollen som administrationsansvarig hos Tengbom ingår du i avdelningen affärsstöd vilket innebär att du jobbar med och för alla kontor inom Tengbomgruppen. Du driver egenhändigt ett flertal projekt samtidigt. Projekten gäller exempelvis kontorsflyttar, planering av återkommande event, årliga studieresor för samtliga anställda samt bokning av deltagande på mässor runt om i världen. Du organiserar självständigt aktiviteterna och leder projektgruppen framåt. Du skapar deltagarprogram, gör layout samt bokar in deltagarna på aktuella event. Du initierar även vissa upphandlingar av leverantörer, exempelvis resebyrå och annat som rör den administrativa funktionen.

Rollen kombineras med uppdraget som VD-assistent vilket utgör ca 30 %. I denna roll ingår exempelvis bokning av resor, möten och att se till att VDs kalender är uppdaterad och justeras vid behov. Du stöttar ledningsgruppen administrativt och hjälper till med samordning av möten och konferensplanering. Då det alltid finns många projekt att ta tag i ingår det i rollen att tydligt prioritera och kommunicera din kapacitet vid önskemål från olika delar av organisationen. I din funktion kommer du att vara delaktig i arbetsuppgifter som sträcker sig utanför de ordinarie ansvarsområdena.

Utvecklingsmöjligheter:
Du får möjligheten att arbeta på ett mycket spännande och kreativt företag med stadig tillväxt. Här erbjuds du ett öppet och prestigelöst klimat med seriösa och engagerade medarbetare. För rätt person erbjuder Tengbom stora utvecklingsmöjligheter och rollen kan utvecklas tillsammans med rätt person.

Krav:
Vi söker dig som är positiv, prestigelös och ansvarstagande. Du har en god samordnande förmåga och klarar av att driva flera projekt parallellt. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av planering och genomförande av resor med ett stort antal deltagare. Du ska även ha ett stort intresse för människor, en naturlig pondus och du trivs i en projektledande roll där det händer mycket. Vi tror att du brinner för att ge service och att du alltid vill ge det lilla extra, du kan prioritera och bedöma din egen kapacitet på ett långsiktigt sätt. Då rollen är operativ behöver du vara en doer som hanterar de dagliga uppgifterna väl och planerar din tid på ett effektivt sätt.

Vi ser även att du har gymnasial utbildning, några års arbetslivserfarenhet och tidigare erfarenhet av en liknande roll, kanske som kontorsansvarig eller VD-assistent. Du känner dig bekväm i Outlook samt Officepaketet. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och är van att kommunicera viktig information på ett tydligt sätt.

Arbetstider, tillträde och omfattning:
Tjänsten är på heltid under kontorstider. Tillträde sker senast 3 april, beroende på din tillgänglighet, och beräknas pågå i ca 1 år.

Tillträde, omfattning och anställning:
Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund. För rätt person kan uppdraget innebära en fortsatt karriär på Tengbom.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Karolina Hedenström på tele 08-684 25 232 eller rekrytering@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Söker du via mobilen?
Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!

Kolla gärna in vår sida på Facebook för ytterligare jobbuppdateringar och för mer information om oss via https://www.facebook.com/Hero-194458207577/?ref=aymt_homepage_panel

"We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 1 år med möjlighet till en fortsatt karriär på Tengbom

Publiceringsdatum
2017-01-24

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Natalie Ebenfelt

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30 11438 Stockholm

Jobbnummer
3279019

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: