Administration and Facility Manager

Göteborg Aw AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg Aw AB i Stockholm

Restaurangkoncern innefattande Restaurang Himlen på Södermalm, Restaurang Göteborg i Hammarby Skjöstad och Sjöstaden Skybar i Hammarby Sjöstad som öppnar våren 2021.

Jobbtitel: Administration & Facility Manager

Var: Södermalm, Stockholm

Hos: Södergruppen Restauranger

Anställning: Heltid med 6 månaders provanställning

Arbetstid: Tjänsten är förlagd till största del på dagtid men kvällar och helger kan förekomma

Lön: Månadslön efter överenskommelse

Beskrivning av företaget:

Idag består vår restaurangkoncern av två etablerade restauranger och en tredje med planerad öppning till våren 2021, alla belägna på södra sidan av vår vackra stad.

Restaurang Göteborg med det bästa, sjönära läget längst upp i Sickla kanal i Hammarby Sjöstad är en modern kvarterskrog med två uteserveringar i olika väderstreck.

Restaurang Himlen, en skybar som ligger högst upp på våning 25 och 26 i Skrapan mitt på Södermalm. I en urban, pulserande miljö äter och dricker du gott med en av Stockholms mest fantastiska utsikter i alla väderstreck.

Sjöstaden Skybar med en utsikt på 102 meters höjd kommer restaurangen och takbaren bli något utöver det vanliga. Restaurangen kommer att vara öppen varje dag i veckan från lunch till kväll. Mer om konceptet kommer att avslöjas under våren 2021.

Vi vill att ett besök på någon av våra restauranger ska kännas trevligt och familjärt. Vår ambition är att hålla en hög kvalité både vad gäller mat och service för att ge gästen en helhetsupplevelse i en avslappnad och vacker miljö.

Vi erbjuder en arbetsplats med stora möjligheter att utvecklas inom företaget. Vi är idag i en spännande utvecklingsfas där vi går in i 2021 med ny energi och mål framåt där vi har som ambition att vara ett välorganiserat företag med en tydligt uppbyggd struktur. I samband med öppnandet av en ny restaurang bygger vi även upp en företagsorganisation, allt detta mitt i en pandemi med alla hinder det medför.

Vem söker vi:

Brinner du för restaurangbranschen och vill du ta steget in i den administrativa världen är det här jobbet för dig.

Vi söker dig som vill vara en del av denna spännande resa där vi bygger uppåt efter sviterna av en pandemi och skapandet av en företagsorganisation.

Du kommer att vara en viktig nyckelspelare i vår organisation som ser till att rätt sak hamnar på rätt ställe. Du rapporterar direkt till VD men kommer att ha ett bra organisatoriskt stabsteam i ryggen. Vi ser att du brinner för att driva processer framåt och räds inte förändring på vägens gång.

Det är viktigt att du är strukturerad, självständig och stresstålig då du kommer att ha många små parallella projekt igång samtidigt och då du ansvarar för att driva och utveckla ditt eget arbete utefter givna direktiv. Du behöver vara administrativt lagd och samtidigt älska mötet med andra människor.

Vi ser att du har tidigare erfarenhet från restaurang och/eller hotell där du haft en ansvarsposition under en längre tid. Du har öga för detaljer och är prestigelös i ditt arbete och kan ta i där det behövs.

Arbetsuppgifter:

Du kommer att i huvudsak arbeta administrativt där du ansvarar för uppföljningen av driften på alla våra restauranger. Dina arbetsuppgifter innefattar i stort:

• Kvalitetsuppföljning dag- och kvällstid på restaurangerna
• Vara ytterst ansvarig för att se till att våra lokaler alltid är i toppskick
• Närvara och protokollföra på möten på restaurangerna
• Ta hand om gästklagomål
• Ansvara för genomförandet av våra marknadsföringsplaner
• Insamling av månadsbokslut
• Administration av ingående och utgående post
• Stötta övrig personal på företaget med administrativt ansvar
• Vara ytterst ansvarig för myndigheter på företaget, bland annat brandskyddsarbetet
• GDPR ansvarig
• Stötta aktivt i service under lunchtid på vår nya restaurang

Kvalifikationer:

Vi ser att du:

• Har arbetat minst 3 år i en arbetsledande befattning inom restaurang
• Är serviceinriktad
• Brinner för administrativt arbete
• Är strukturerad i ditt arbete
• Hanterar word och excel bra
• Är tydlig i din kommunikation
• Hanterar svenska och engelska i både tal och skrift
• Har tidigare erfarenhet från annan administrativ tjänst

Meriterande är att du:

• Har vidare studier inom relaterade, administrativa områden
• Är van att driva projekt
• Har B-körkort
• Har bra IT kunskaper
• Har ett öga för grafisk formgivning


Ser du dig i denna roll kommer vi att hjälpa dig att utvecklas framåt tillsammans med oss!

Tveka inte att söka, urval sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2021-02-17

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborg Aw AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborg Aw AB (org.nr 556656-8092)

Arbetsplats
Södergruppen Restauranger

Jobbnummer
5581730

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg Aw AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg Aw AB: