Admin/Backoffice manager till ny tjänst på Jollyroom

Jollyroom AB / Backofficejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg, Mölndal, Stockholm, Umeå eller i hela Sverige

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Admin/Backoffice manager
År 2020 blev ett starkt tillväxt- och lönsamhetsår för Jollyroom och vi startar det nya året med en hög försäljningstakt. Just nu genomförs en satsning där vi stärker upp kompetensen med nya spännande tjänster inom Supply Chain Management. En av dessa nya tjänster är Admin/Backoffice manager där huvuduppgiften är att kvalitetssäkra Jollyrooms masterdata och löpande utveckla och uppdatera de processer och rutiner som finns i förhållande till datahanteringen. Rollen innebär personalansvar och tillsammans utgör ni ett team där du ansvarar för att löpande driva utvecklingsprojekt framåt för stötta framtida tillväxt och expansion.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Ansvar för alla typer av masterdata på leverantör- och materialnivå
• Ansvar över att den data som kommer in i systemet är kurant enligt uppsatta arbetssätt
• Drift och genomförande av projekt
• Löpande utveckling av processer, rutiner och verktyg internt samt säkerställa att dessa efterföljs i flödeskedjan
• Implementering och kvalitetssäkring av olika IT verktyg
• Förvalta våra kommersiella system såsom SAP, Litium, Quick Lizard, InRiver, m.m.
• Utbildning av personal på alla berörda avdelningar i alla uppsatta processer

Du rapporterar till Supply chain Manager.

Vi söker dig som har:
Har en akademisk utbildning inom ekonomi eller dylikt och minst två års erfarenhet av liknande tjänst, i enlighet med ovan listade uppgifter. Du ska ha tidigare erfarenhet av ledarskap eller dokumenterad projektledning. Vi har mycket kvar att utveckla och vi är ett bolag som ständigt vill utvecklas, därför söker vi dig som föredrar att arbeta mer utifrån ett blankt papper framför en punktlista.

Som person är du nyfiken, driven och tar initiativ till att lösa uppgifter och problem. Du gillar att ta eget ansvar, sporras av högt uppsatta mål och har en stor vilja att uppnå goda resultat. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och ser förbättringsarbete och förändring som något självklart och positivt. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder:
• Entreprenörsdriven verksamhet
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Goda möjligheter till personlig utveckling och till karriär
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
• Friskvårdsbidrag
• Kollektivavtal för alla anställda
• Helt nybyggda lokaler samt tillgång till Jollyrooms eget fullt utrustade gym

Upplägg och kontakt:
• Start: Snarast möjligt
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
• Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda
• Kontakt & frågor: HR Generalist Therese via; therese.wassen@jollyroom.se

Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden där du kan läsa mer:

Vi sålde varor för 300 miljoner i november -> https://dagenslogistik.se/90-procents-tillvaxt-for-jollyroom/
Vi anställde 200 personer inför julhandeln -> https://www.ehandel.se/jollyroom-fick-5000-ansokningar-raknar-med-en-halv-miljon-order
Vi vann årets logistiketablering 2020 -> https://intelligentlogistik.com/nyhetsflode/fastigheter/jollyroom-gor-arets-logistiketablering-2020/

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2021-02-26

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jollyroom AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jollyroom AB (org.nr 556815-7159)

Arbetsplats
Jollyroom

Jobbnummer
5598860

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jollyroom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jollyroom AB: