Acreo söker en Administrativ assistent

serveOffice ab / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

serveOffice erbjuder konsulttjänster inom bemanning, rekrytering, redovisning samt löner/HR. Företaget etablerades 1991 och vi är idag 50 anställda. Vi är auktoriserade via Bemanningsföretagen och medlemmar i SRF. Läs gärna mer om oss på www.serveoffice.se
Acreo AB är ett forskningsbolag inom elektronik, optik och kommunikationsteknik. Vi erbjuder innovativa och värdeskapande tekniklösningar för tillväxt och ökad konkurrenskraft samt bidrar till nyföretagande. Acreo med dotterbolag har totalt ca 140 medarbetare med lokalisering till Kista (huvudkontor), Norrköping och Hudiksvall. Omsättningen är ca 200 miljoner per år. Läs gärna mer om oss på www.acreo.se
Acreo söker en Administrativ assistent
Du kommer att ingå i en grupp om fem assistenter (på tre olika orter varav tre i Kista), var och en med egna ansvarsområden. I Kista samarbetar tre assistenter under samordning av VD-Sekreteraren. Du kommer huvudsakligen att arbeta med följande arbetsuppgifter:
• Säkerhetsfrågor. Självständigt arbeta med Säkerhets- och kontinuitetsplanen, uppdatera rutiner, hantera brandskyddsarbete, larm mm. Hantering av försäkringsärenden ingår också i uppgifterna.
• Avdelningssekreterare, föra protokoll, organisera möten och konferenser, redigera dokument samt ansvara för rese- och hotellbokningar.
• Patentsekreterare. Mötesplanering, skriva protokoll uppdatera register, arkivera handlingar, administrera beslut.
• Lokalfrågor. Utreda och föreslå lösningar på lokalproblem. Koordinera omflyttningar och ombyggnationer samt i samband med dessa hantera inköp och kontakter med hantverkare, hyresvärd etc.
Placeringsort är Kista och tillträde sker snarast.

Publiceringsdatum
2011-11-11

Kvalifikationer
Vi söker dig som är en erfaren administratör. Det är viktigt att du är van att arbeta självständigt och har förmåga att prioritera uppgifter. Erfarenhet av lokal- och säkerhetsfrågor är bra, men inget krav. Däremot bör du vara intresserad av frågorna. Mycket goda kunskaper i Officepaketet och förmåga att formulera dig både på svenska och engelska är ett krav. I den här rollen är det också viktigt att vara serviceinriktad, noggrann och att vara prestigelös.
Vi erbjuder dig
Vår företagskultur präglas av hög kompetens, nyfikenhet, öppenhet, lust och inspiration.
Vi ser utmaningar som ett tillfälle att hitta nya lösningar och lära av varandra. Att lyssna, samarbeta och dela med sig av kunskap och erfarenhet tycker vi är väldigt viktigt. Vi erbjuder personalförmåner, företagshälsovård, parkeringsmöjlighet, flextid samt trevliga trivselaktiviteter. Vi genomför utvecklingssamtal samt årlig medarbetarundersökning.

Kontaktuppgifter för detta jobb
I samband med denna rekrytering samarbetar vi med serveOffice. Frågor besvaras av Mia Sahlén, serveOffice på 08-594 697 09 eller via mail mia.sahlen@serveoffice.se Urval sker fortlöpande.
Välkommen!

Arbetstider och omfattning
Heltid/tillsvidare

Ersättning
Marknadsmässig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Sahlén, 08-594 697 09

Företag
ServeOffice AB

Adress
ServeOffice AB
Box 617
19126 Sollentuna

Jobbnummer
1077646

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: