Achilles söker Telesales Manager

Achilles Information AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Achilles Information AB i Stockholm

Achilles Information AB
Presentation
Drivs du av nya utmaningar och att vara med att utveckla människor och affärer? Välkommen till Achilles, ett företag präglat av utveckling och ständig tillväxt.
Achilles erbjuder tjänster som möjliggör för organisationer att identifiera, kvalificera och bevaka leverantörer i hela försörjningskedjan.
Vi är hängivna uppgiften att tillhandahålla tjänster och verktyg som hjälper våra kunder, både inköpare och leverantörer, att genomföra sin inköps och upphandlingsverksamhet bättre, mer effektivt och långsiktigt uthålligt. Som en följd kan organisationer på ett säkert sätt hantera och minimera risker i försörjningskedjan och samtidigt maximera möjligheterna med sitt inköp.
Vårt mål är att erbjuda tjänster för uthålligt inköp som skapar möjligheter för företag och reducerar risker i försörjningskedjan.

Publiceringsdatum
2011-10-24

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en person som skall vara ansvarig för att utveckla vår Telesales funktion. Telesales teamet är ansvarigt för att ta kontakt, vägleda och bistå utpekade leverantörer till våra kunder. I rollen ansvarar du för ledning samt utveckling av vår Telesales funktion. Du kommer att arbeta med fokus på att bygga upp nya processer och rutiner i denna verksamhet. Du är en person som drivs av att skapa ständiga förbättringar och resultat i nära samarbete med våra Account Managers.
I rollen kommer du själv också att vara mycket aktiv i det dagliga arbetet i kontakten med kunder och leverantörer.
Utbildning/erfarenhet
Vi tror att du arbetar i en liknande, ledande roll idag inom Telesales alternativt är du idag en framgångsrik person inom området som vill ta steget vidare. Du har minst fem års arbetslivserfarenhet. Vidare besitter du:
• Erfarenhet av att framgångsrikt drivit förändring i ett telesales team
• Ledarskap och vana att coacha medarbetare inom säljområdet
• Väldokumenterade försäljningsresultat
• Förmåga att "stänga affären"
• CRM erfarenhet
• God erfarenhet av MS office samt Internet
• Flytande i svenska och engelska. Det är ett plus om du talar finska eller övrigt nordiskt språk
Som person är du en god kommunikatör,social, prestigelös och med ett stort eget inre driv. Du har förmågan att prioritera rätt saker med ständigt fokus på resultat.
Företagsbeskrivning
Achilles är en av världens ledande aktörer inom leverantörsinformation och identifierar, kvalificerar, utvärderar och bevakar mer än 77 000 leverantörer på uppdrag av 750 inköpsorganisationer världen över.
Achilles kärnkunskap ligger i att etablera samarbeten inom olika sektorer så att organisationer kan hantera sin försörjningskedja mer effektivt genom att öka kvaliteten på leverantörsdata samt minska tidskrävande administration. Achilles utför även leverantörsauditeringar som inköpsorganisationer använder för att identifiera och minska risker kopplade till CSR, säkerhet, miljö och kvalitet.
Achilles bildades 1990 i Norge har i dag representation över hela världen. Vårt huvudkontor finns i Abingdon utanför Oxford i Storbritannien.
Företagets hemsida
http://www.achilles.co.uk/sv/sweden/Om-Achilles-/

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-13
Ange följande referens när du ansöker: 29215
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Achilles Information AB

Adress
Achilles Information AB

Jobbnummer
1061616

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Achilles Information AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Achilles Information AB: