Accountor söker en Key Account Manager till Göteborg

Accountor Sverige / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor Sverige i Göteborg, Mölndal, Borås, Karlstad, Landskrona eller i hela Sverige

Vi är Accountor; det största outsourcingbolaget för löne- och ekonomiadministrativa tjänster i norra Europa med spetskompetens inom Redovisning och Lönehantering. Vi har över 100 kontor i sju länder och är idag totalt fler än 2500 passionerade medarbetare som tillsammans hjälper våra kunder att lyckas. Vår styrka ligger i starkt medarbetarfokus, kvalité och teamarbete. Accountor i Sverige har haft en stark tillväxt de senaste åren och idag är vi 340 medarbetare utspridda på totalt 10 kontor. Hos Accountor bidrar du till både kunders och kollegors framgång, utvecklas i din yrkesroll och känner stolthet över att tillhöra ett av 2017 års utsedda Karriärföretag!

Vill du vara med i vår nya stora satsning med syfte att förbättra våra kunders välmående och samtidigt få möjligheten att vara med på resan att bygga upp en ny KAM-organisation!?

Accountor expansion och starka tillväxtplaner har bidragit till att vi nu beslutat att ta våra kunders välmående ytterligare en nivå genom att investera och bygga ett helt nytt team dedikerad till uppgiften - att sätta våra kunder främst. Att påbörja din resa hos oss innebär att ingå i ett team bestående av ca 5 personer som på olika orter runt om i landet tillsammans vill skapa det bästa för våra kunder och Accountors fortsatta framgång. Jobbet som KAM på Accountor innebär en varierande och utåtriktat roll med fokus att sätta sig in i kundens behov med syfte att minska kundtapp, öka kundnöjdheten och erbjuda Accountors tjänster för att driva affären framåt. Du ansvarar för ca 100 kunder och där vi tror att framgång nås med ett relationsbyggande och lösningsfokuserad förhållningsätt.

Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter:
• Löpande ansvara för att säkerställa kunders välmående och nöjdhet med Accountor som leverantör.
• Underhålla kundrelationer via möten, telefon och mejl.
• Merförsäljning på befintliga kunder.
• Omsättning- och resultatansvar via uppföljning och benchmarking av kundavtal, prognoser och budgetar.
• Ansvarig för avtal, prissättning och omförhandlingar.
• Att vara uppdaterad om både kundens behov samt Accountors produktportfölj och erbjudanden.
Rollen innebär stora kontaktytor och där du som spindel i nätet mellan de olika interna avdelningarna blir en viktig nyckelperson, som genom nyfikenhet och intresse har insyn i både Accountors tjänsteutbud och kundernas behov. Att känna stolthet över vår produkt och samtidigt vara inriktad på kundnyttan är det som ytterligare kommer att lägga grunden till att lyckas.

För att trivas i rollen tror vi att du är:
• Relationsbyggare som tycker om att ha kontakt med olika typer av människor och att det är givande och kul att leverera god service.
• Förtroendeingivande och känner trygghet till din egen förmåga
• Metodisk och systematisk då du jobbar med parallella uppdrag och kunder
• Självgående och initiativtagande då du driver mycket av ditt arbete efter eget huvud
• Lösningsfokuserad då mycket av ditt uppdrag ligger i att sätta dig in i kundens behov och föreslå förbättringar.
Därutöver tror vi att det är viktigt att du trivs med oss och vår arbetskultur, för trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat, låg personalomsättning och trevlig atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet och är även stolta över att ha blivit utsedda till Karriärföretag 2017 som ett bevis på vårt fokus på våra anställdas välmående och utveckling!

Kvalifikationer:
• Högskoleexamen eller likvärdigt
• Minst 10 års arbetslivserfarenhet och relevant vana att arbeta kundutvecklande
• Erfarenhet från ekonomi-, lön- eller revisionsbranschen
• Förståelse för konsult- och tjänstesektorn arbetssätt och affärsmodell
• Möjlighet till 1-2resdag/v.

Publiceringsdatum
2017-01-02

Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor, där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Kontoret i Göteborg och är centralt beläget nära kommunikationer och kommunikation. Vi tillämpar sex månaders provanställning samt fast lön i denna tjänst.

Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 21 januari 2017. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju efter julhelgerna. Vid eventuella frågor kontakta Accountors ansvariga rekryterare Frida på: 010 - 161 38 62




annons

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidare

Ersättning
fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Dynér

Företag
Accountor Sverige

Adress
Accountor Sverige
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm

Kontorsadress
S:t Eriksgatan 113

Jobbnummer
3241121

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor Sverige: