Accountor i Linköping söker kvalificerad lönekonsult

Accountor AB / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor AB i Linköping, Västervik, Jönköping, Karlskoga, Stockholm eller i hela Sverige

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning, Digital Leverantörsfaktura- och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 360 medarbetare och i koncernen närmare 2500 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 10st lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.

Till vårt Linköpingskontor erbjuder vi just nu dig som kvalificerad lönekonsult, en möjlighet att kliva in i ett stabilt växande företag att både utvecklas och trivas i!

Att jobba som lönekonsult hos oss betyder att du får en nyckelroll i en nischad organisation och där rollen innebär ett huvudansvar inom löneproduktion och ett eget konsultansvar för dina kunder. Arbetssättet präglas av proaktivitet, kundkontakt och affärsmässighet, allt för att både säkra kundnöjdheten och kvalité. Du arbetar självklart i moderna och digitaliserad system med fokus på effektivitet och god leverans och där kunderna består av både små och stora företag.

Dina främsta arbetsområden och arbetsuppgifter:

• Support mot kund och kundens anställda
• Personadministration i lönesystem
• Lönebearbetning och beräkning i lönesystem och producera lönespecifikationer samt löneutbetalning
• Hantering av pension/- övriga försäkringar för kundens anställda
• Årsskiftesrutiner (lönesystem, kontrolluppgifter, CSR förfrågan, semesterårsskifte)

Till din hjälp har du en närvarande och coachande chef, fem teamkollegor, förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner för att serva dig i ditt arbete och leverans. Trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat, låg personalomsättning och trevliga atmosfär.

Därutöver erbjuder vi dig:

• Att kostnadsfritt bli auktoriserad SRF lönekonsult för att stärka din position på marknaden.
• Att kontinuerligt vidareutbildas för att behålla din auktorisation. Kostnadsfritt.
• Täta samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.

För att trivas i rollen tror vi att du är:

• Noggrann då det är viktigt att det blir rätt från början
• Ansvarstagande och strukturerad med förmågan att prioritera då du arbetar självständigt och med parallella uppdrag
• Social och lyhörd, tycker om att ha kontakt med olika typer av människor och att det är givande och kul att leverera god service
• Snabb på att sätta dig in i och tillämpa IT-system inkl. grundläggande Office-kunskaper

Kvalifikationer 

• Minst 2 års praktisk erfarenhet av lönearbete
• Meriterande med kunskaper inom Hogia och Flex lön
• Gärna 3-5 års erfarenhet av konsultrollen
• Meriterande med kunskap om kopplingen mellan lön och redovisning, d.v.s. förstå de konteringar som systemet genererar och som ska bokföras i kundens redovisningssystem.
• Examina från YH eller KY-utbildning inriktning Lönekonsult/handläggare eller motsvarande

Publiceringsdatum
2016-04-20

Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor och där varumärket har en planerad potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra viktiga medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss utav Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startat med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.

I Linköping är vi elva personer som arbetar med lön, redovisning och företagsekonomisk rådgivning. Kontoret är centralt beläget med närhet till restauranger, buss och tågförbindelser.

Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt

Vi rekryterar löpande under april-maj men skicka senast i din ansökan den 20 maj 2016. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju. Vid eventuella frågor kontakta Accountors rekryterare Frida på 0765 - 42 10 35.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Accountor AB

Adress
Accountor AB
Linköping
58002 Linköping

Kontorsadress
Linköping

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2795232

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor AB: