Accountant Accounts Payable till Synsam

Hero / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Om bolaget:

På Synsam är vi skickliga på det vi gör och vår passion är att alltid överträffa våra kunders förväntningar. Som experter på ögonvård och mode driver vi utvecklingen i branschen. Den dag vi slutar bli bättre slutar vi vara bra. Vi har mod och styrka att förändra och utmana. I en innovativ miljö skapar vi tillsammans förutsättningar för Synsams framtid. För oss är det viktigt att stötta och hjälpa varandra. Vi känner tillit och håller vad vi lovar. Delaktighet och mandat att fatta beslut gör att medarbetare på Synsam är motiverade och tar ansvar. Synsams styrka återfinns i våra medarbetare vilket är avgörande i mötet med kunden"

Publiceringsdatum
2018-03-12

Dina arbetsuppgifter
AP på Synsam arbetar du tillsammans i team med all löpande hantering av
leverantörsreskontrans olika delar, även ur ett likviditetsperspektiv. Det
innefattar bokslutsarbete i form av balanskontoavstämningar samt analyser av
dessa. Du förväntas ha en nära dialog och ett gott samarbete med butiker,
övriga avdelningar inom ekonomifunktionen och huvudkontoret. Som Accountant AP
ansvarar du även för att arbeta mot Synsams och SSC's övergripande mål samt de
mål som är uppsatta för SSC AP.

I rollen kommer du att arbeta med uppgifter såsom:

• Efterlevande av gällande SLA framtaget för SSC: Utföra och hantera: Ankomstregistrering, Dokumentformuläret, Definitivbokföring, Felaktiga fakturor (ofullständig information från scanningspartner och/eller beställare)

• Bevakning av ej attesterade fakturor: Utbetalningar, Leverantörsfakturor, Intercompany

• Övriga manuella utbetalningar relaterade till AP: Betalningspåminnelser,
Driva in ej nyttjade kreditfakturor, Saldoförfrågningar, Fördelningsbokningar, Hyreskontroll,
administration och analys, Registrering och bokföring av anläggningstillgångar, Mail- och telefonservice, Avstämning och analys av samtliga inom koncernen förekommande balanskonton tilldelade SSC AP, Framtagande av material till rapporter, Master data management: underhåll av leverantörsregister, Bokslutsarbete - månads- och årsvis, Delta på diverse interna och externa möten, samt vara förberedd till dessa, I övrigt tillkommande arbetsuppgifter som rör tjänsten.

Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen som Accountant Accounts Payable (AP) är du mycket noggrann, ansvarstagande och initiativrik samt är duktig på att organisera och strukturera ditt arbete. Du har en god social kompetens, är prestigelös, lyhörd mot din omgivning och visar på en god samarbetsförmåga. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines, har goda kunskaper om leverantörsreskontrans olika delar och har en kommunikativ förmåga. Du räds inte för nya utmaningar eller förändringar.

Möjligheter:

Accountant AP har befogenhet och ska fatta beslut kring frågor som rör sina arbetsuppgifter enligt ovan. Du har också befogenhet att förbättra/effektivisera uppgifter i samråd med Team Leader AP. Där osäkerhet kring ansvar föreligger konsulteras Head of Accounts Payable and Inventory innan beslut fattas.

Synsam erbjuder en arbetsplats med högt tempo, energi och stimulerande arbetsuppgifter.

Tillträde, omfattning och anställning:

Uppdraget är med start per omgående och kommer att löpa på med 3 månader. Arbetstiderna är förlagda under kontorstider med möjlighet till viss flexibilitet.

Hur söker du?

Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Olivia Bergström på Olivia.bergstrom@hero.se

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roliga och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olivia Bergström olivia.bergstrom@hero.se 0709848547

Företag
Hero

Adress
Hero
Holländargatan 22
11359 Stockholm

Kontorsadress
Holländargatan 22, Stockholm

Jobbnummer
4013872

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero: