Account Specialist

Randstad Sweden Group AB / Ekonomichefsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad Sweden Group AB i Södertälje, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg, Stockholm eller i hela Sverige

Account Specialist
Randstad expanderar och söker en ny HR-talang till rollen som Account Specialist! Har du drivkraften till att utveckla både dig själv och vår organisation inom affärsområdet Randstad Inhouse Services? Vi erbjuder en varierande och bred roll där du får möjlighet att själv påverka såväl Randstads affär som kundens vardag.

Vi hoppas att du vill ta chansen att gå vidare i karriären och utvecklas i ett av världens största bemannings- och rekryteringsföretag!

Publiceringsdatum
2017-11-21

Arbetsuppgifter
Randstad Inhouse Services riktar sig mot företag som har behov av en strategisk partner för storskalig bemanning. Konceptet etablerades i Holland redan 1997 och har sedan dess utvecklats genom att dela processförbättringar och best practices inom företaget. Idag är konceptet implementerat på över 1 500 enheter runt om i världen. Tillväxten för Randstad Inhouse Services i Sverige är stor, mycket tack vare att alla parter gagnas av konceptet. Det rimmar väl med Randstads ambition: "simultaneous promotion of all interests". Skillnaden mellan traditionell bemanning och Randstad Inhouse Services innebär för dig som Account Specialist att du arbetar exklusivt för en och samma kund.

Som Account Specialist är ditt främsta ansvarsområde att driva och utveckla vår bemanningsaffär såväl operativt som strategiskt. Rollen innefattar ett brett HR-arbete och du kommer bland annat ansvara för inflöde av nya medarbetare, prestationsuppföljning, personaladministration och planering av våra konsulter hos kunden. Utöver detta är du också närmsta chef till våra konsulter och utövar ett individuellt ledarskap i syfte att få hela gruppen att fungera optimalt. Vi förväntar oss även att du tillsammans med det svenska Inhouse teamet bidrar till en effektivare arbetsfördelning samt produktionsförbättringar för kunden.

Utöver ditt dagliga operativa arbete kommer du få möjligheten att arbeta strategiskt med att utveckla skräddarsydda HR-processer anpassade efter kundens vardag och utmaningar. Du arbetar i ett framgångsrikt team och är stationerad på plats på någon av våra enheter i Stockholmsregionen.. Kunderna vi samarbetar med och som du kommer att arbeta tillsammans med har liksom Randstad global verksamhet inom sina branscher.

Bakgrund
För att lyckas i rollen som Account Specialist ska du ha erfarenhet av att förvalta och utveckla kundrelationer, av att optimera affärsprocesser samt driva ett kontinuerligt förbättringsarbete. Du har några års erfarenhet av HR-arbete, gärna inom bemanning eller rekrytering. Tidigare arbete med personalansvar eller personalplanering är fördelaktigt. Det är även starkt meriterande med erfarenhet från processtyrd verksamhet. Vi tror att du är i början av din karriär och nu är redo för nästa steg!

Lämplig utbildning är högskoleutbildning inom PA/ekonomi eller motsvarande.

B-körkort och tillgång till egen bil är fördelaktigt.

Dina egenskaper

Du är en person som har ett affärsmannaskap med stark egen drivkraft! Du är självständig och proaktiv. Vi värdesätter hög servicekänsla och lysande kommunikationsförmåga. Du sätter både kunden och medarbetaren i centrum, är strukturerad och flexibel samt har goda administrativa kunskaper.

Den här tjänsten ställer höga krav på dig, men är du rätt person kommer du i gengäld få mycket tillbaka. Randstad är ett öppet och välkomnande företag där du har stora utvecklingsmöjligheter både nationellt och internationellt. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och dina ambitioner. Vi premierar engagemang och entreprenörskap och hoppas att du vill vara med i vår mission "Shaping the world of work".

Om Randstad

Med över 600 000 anställda i fler än 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. Vi växer stadigt på den svenska marknaden med många spännande karriärmöjligheter för den engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetaren. I dagsläget har vi kontor i bland annat Stockholm, Göteborg, Västerås och Malmö. Randstads verksamhetsfilosofi går att sammanfatta med orden "good to know you", som uttrycker vår tillgänglighet, vår vilja att lyssna och vårt engagemang för goda samarbeten.

Ansökningsprocess

Intervjuer sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta eva.erdestam@randstad.se, 072-203 3474. Välkommen med din ansökan redan idag! Nästa jobb

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-19
Ange följande referens när du ansöker: 201101439
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Erdestam eva.erdestam@randstad.se 072-2033474

Företag
Randstad Sweden Group AB

Adress
Randstad Sweden Group AB
Storgatan 1
15172 Södertälje

Kontorsadress
Storgatan 1, 151 72 Södertälje

Jobbnummer
3814463

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad Sweden Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad Sweden Group AB: