Account Manager till Sony Mobile

Brand Support Sweden KB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brand Support Sweden KB i Stockholm, Huddinge, Västerås, Norrköping, Gävle eller i hela Sverige

Sony Mobile Communications is a subsidiary of Tokyo-based Sony Corporation, a leading global innovator of audio, video, game, communications, key device and information technology products for both the consumer and professional markets. With its music, pictures, computer entertainment and online businesses, Sony is uniquely positioned to be the leading electronics and entertainment company in the world. Through its Xperia? smartphone portfolio, Sony Mobile Communications delivers the best of Sony technology, premium content and services, and easy connectivity to Sony's world of networked entertainment experiences. For more information: www.sonymobile.com

Sony Mobile stärker upp sitt säljteam och söker nu dig som vill vara med på resan!

Sony Mobile söker nu en Account Manager (AM) för den svenska marknaden vars primära uppgift är att företräda bolaget och hantera kundrelationer för att driva verksamhetens tillväxt. I rollen som Account Manager ansvar du för försäljningen av Sony Mobiles hela produktportfölj till utvalda kedjor.

VIKTIGA ANSVARSOMRÅDEN
• AM bär det övergripande ansvaret vad gäller att definiera, sälja, leverera och stödja produkter/lösningar i enighet med kundernas affärsbehov.

• AM är ansvarig för att säkerställa utförsäljningen av produkten till slutkonsument. Detta kräver ett nära samarbete med alla stödfunktioner inom Sony Mobile, hos partners och kunder.

• AM ansvarar för underhållet av kundkontons utvecklingsplaner och affärsprognoser, som kommer att fungera som en ram för kontohanteringen och framtida prioriteringar.

• AM är ansvarig för att utveckla och leverera en säljstrategi, som en integrerad del av den strategiska planen, och kommer att vara ansvarig för anpassning av alla resurser för att säkerställa överenskomna mål.

EGENSKAPER / ERFARENHETER
• Du ska vara en lagspelare med tvärfunktionellt synsätt omfattande marknadsföring, leverans, ekonomi och kundservice.

• Du är en person som antar utmaningar med kreativitet, analytiskt tänkande, ekonomisk förståelse och kritiskt resonemang.

• Du kan bygga, utveckla och upprätthålla relationer med stort förtroende.

• Du har förmågan att påverka beslut för att uppnå ett win-win-resultat för Sony Mobile och kunden, och kan effektivt fokusera förhandlingsdiskussioner till produktvärde, snarare än pris.

• Du har dokumenterad erfarenhet av kontohantering om minst 3 år inom telekom eller andra snabbrörliga konsumentvaror. Du uppvisar en passion för att förstå kundernas övergripande strategi och marknaden som helhet.

• Du har förståelse för försäljning av konsumentprodukter och tjänster i en flerkanalsmiljö.

• Du är en god förhandlare med förmågan att lyssna och omvandla möjligheter till verklighet.

KOMPETENSKRAV
• Eftergymnasial utbildning inom ämnen såsom Ekonomi, Marknadsföring eller Management.

B-körkort

Publiceringsdatum
2014-05-23

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön + rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-13
Ange följande referens när du ansöker: SOER0001AM
Ansökan kan skickas till e-postadress: anders.knapp@brandsupport.se

Företag
Brand Support Sweden KB

Adress
Brand Support Sweden KB
Box 7793
10396 STOCKHOLM

Kontorsadress
Jakobsbergsgatan 22

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0735059131
E-postadress: anna.nilsson@brandsupport.se

Jobbnummer
1886008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brand Support Sweden KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brand Support Sweden KB: